10.04.2017 — 14:38

На Хмельниччині навчають спеціалістів для роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби

Сьогодні в Хмельницькому розпочався тренінг для фахівців обласної, районних, міських психолого-медико-педагогічних консультацій, обласного центру практичної психології і соціальної роботи, практичних психологів, які здійснюють психологічний супровід організації навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами. Семінар проводиться за участю Благодійного фонду Порошенка та за підтримки облдержадміністрації.

Відкриваючи семінар, заступник голови облдержадміністрації Валерій Олійник наголосив,  що забезпечення потреб дитини, створення умов для її повноцінного розвитку – один з найважливіших пріоритетів політики кожної держави і моральний обов’язок кожного громадянина. Особливої турботи потребують діти з особливими потребами. Таким дітям необхідно створити оптимальні умови, які б допомогли звести до мінімуму наслідки їхніх розладів. Їм необхідна допомога фахівців і, що найважливіше, чуйне ставлення оточуючих, що дасть можливість забезпечити рівний доступ до якісної освіти.

Валерій Цезарович зауважив, що на Хмельниччині запроваджувати інклюзію розпочали з дошкілля. У 2017 році в області в 16 дошкільних навчальних закладах створено інклюзивне середовище. У 30 інклюзивних групах виховується 55 дітей з особливими потребами. У 2016-2017 році в Хмельницькій області організовано  інклюзивне навчання у 59 загальноосвітніх навчальних закладах, де у 152 класах  інклюзивною освітою охоплено 233 дитини із порушеннями психофізичного розвитку.

Посадовець також зазначив, що попереду ще дуже багато роботи. Зокрема, для того, щоб діти з особливими потребами навчалися у загальноосвітній школі за місцем проживання, потрібно зробити дуже багато. Насамперед, забезпечити можливість вільно і безпечно пересуватися у візках не тільки по школі, а й на вулиці, у під’їзді власного дому. 79 % навчальних закладів області вже обладнано пандусами. В школі № 8 м.Хмельницького, де в інклюзивних класах навчаються діти з порушенням опорно-рухового апарату, проведено добудову ліфта, що створило доступні умови до усіх приміщень школи. Валерій Олійник пообіцяв, що робота в цьому напрямку триватиме і надалі.

Окремо Валерій Цезарович підкреслив важливість кадрового забезпечення закладів освіти, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.

Серед пріоритетних завдань на 2017 рік заступник голови облдержадміністрації визначив розширення мережі інклюзивних груп в дошкільних навчальних закладах та загальноосвітніх школах та покращення матеріально-технічної бази, зокрема, придбання реабілітаційного обладнання, а також продовження роботи щодо забезпечення доступності приміщень навчальних закладів.

“Сподіваємось, що реалізація соціальної програми «Інклюзивна освіта – рівень свідомої нації» та проведення тренінгу для фахівців психолого-медико-педагогічної консультації сприятиме успішному впровадженню інклюзивної освіти в Хмельницькій області,” – сказав Валерій Олійник.

Олег Фасоля, директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, вітаючи учасників семінару, зауважив, що інклюзія – це найефективніша форма забезпечення здобуття якісної освіти для дітей з особливими освітніми потребами. На сьогодні в області, особливо в сільських районах, досить відчутна нестача кваліфікованих кадрів. Саме тому Олег Іванович висловив сподівання, що співпраця з Благодійним фондом Порошенка дозволить активно включитися в цей процес, активно торувати нелегку дорогу до здобуття знань дітьми з особливими освітніми потребами.

Представник Благодійного фонду Порошенка, головний аналітик Програми впровадження інклюзії Лариса Шевчук ознайомила учасників семінару із основними кроками, що здійснюються вдержаві з метою впровадження системи інклюзивної освіти, у тому числ і за сприяння Марини Порошенко. Зокрема вона поінформувала, що починаючи з 2017 року внесено зміни до системи фінансування інклюзивної освіти. Згідно Постанови Кабінету Міністрів України, для кожної дитини з ООП здійснюється цільове виділення коштів. Фонд Порошенка в рамках програми “Гроші за дитиною” розробив спеціальне програмне забезпечення, завдяки впровадженню якого буде забезпечене прозоре використання коштів, виділених державою.

У 2016 році в Запорізькій області було започатковано пілотний проект інклюзивної освіти. Впроваджені інновації показали високі показники ефективності, в зв’язку з чим уже в 2017 році дію пілотного проекту було поширено на Дніпропетровську, Житомирську та Хмельницьку області. Заплановано проведення низки семінарів та тренінгів як з керівниками освітньої галузі, так і безпосередньо зі спеціалістами закладів освіти, що будуть працювати з дітьми, які навчатимуться в інклюзії.

Після завершення вступної частини  учасники заходу продовжили роботу в групах відповідно до їх спеціалізації. На тренінгах першого дня роботи семінару будуть розглянуті питання щодо оцінки психічного розвитку дитини, індивідуальних програм психологічної корекції, фізичних особливостей дітей з ДЦП та МЦД та особливостей роботи з дітьми аутистичного спектру. Також учасники заходу зможуть детально ознайомитись із питаннями цільового використання коштів на дітей з ООП в 2017 р. «Гроші за дитиною», а також ефективними інструментами для індивідуальної і командної взаємодії батьків та спеціалістів ПМПК.

В рамках тренінгу заняття триватимуть також 11 та 12 квітня.

До вашої уваги відеопрезентація Всеукраїнської соціальної програми “Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації”, започаткованої Благодійним фондом Порошенка у 2016 році.