13.04.2017 — 12:32

Проведено позапланове засідання комісії ТЕБ і НС при облдержадміністрації

12 квітня під головуванням заступника голови адміністрації Володимира Кальніченка та членів обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, голів районних, міських (міст обласного значення) комісій з питань техногенно-екологічної безпеки, керівників окремих структурних підрозділів облдержадміністрації, відомств, установ області у селекторному режимі проведено позапланове засідання комісії ТЕБ і НС при облдержадміністрації.

Першочергово учасниками селектору розглянуто питання про санітарно-епідеміологічну ситуацію в Хмельницькій області та заходи щодо недопущення її ускладнення.

Володимир Ілліч зазначив, що одним з важливих питань і в той же час проблемних, яке неодноразово розглядалось на засіданнях комісії, є питання санітарно-епідеміологічної ситуації в області.

За словами посадовця, не дивлячись на ті заходи, які виконуються в області для покращення загальної санітарно-епідеміологічної ситуації як на обласному так і на місцевому рівні залишаються невирішеними ряд питань. Зокрема, недоліки у санітарно-протиепідемічному забезпеченні об’єктів водопостачання, харчової промисловості, громадського харчування, торгівлі, дитячих навчально-виховних та оздоровчих закладів; зниження рівня відповідальності суб’єктів господарювання перед споживачами за безпечність продукції, яку вони виготовляють та реалізують, послугами, які надають системними ігноруваннями вимог санітарного законодавства, низьким рівнем гігієнічних знань у працівників та інші.

Для більш детального висвітлення стану санітарно-епідеміологічну ситуації в області та  заходів щодо недопущення її ускладнення було надано слово для доповіді начальнику управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області Ігорю Баланюку.

Другим питанням порядку денного розглянуто питання про виконання протокольних рішень регіональних Комісій ТЕБ та НС та наради в Славутському районі 22 квітня 2016 року щодо заходів з протидії пожежам лісів, торф’яників, сухої рослинності та сільгоспугідь у пожежонебезпечний період.

Володимир Кальніченко зазначив, що дане питання розглядається на комісіях ТЕБ і НС щорічно перед початком пожежонебезпечного періоду Так, за останні 2 роки обласною комісією розглядалось 4 рази, більш детально розглядалось на розширеній нараді в Славтутському районі 22 квітня  минулого року, де в тому числі показано виконання практичних заходів, це і приклади влаштування меніралізованих смуг, пристосовану техніку, пункти накопичення протипожежного інвентарю, та ряд інших заходів.

Разом з тим, проведений аналіз, показав на низький рівень виконання прийнятих рішень райдержадміністраціями. Тому, враховуючи вищезазначене ініційовано розгляд даного питання на сьогоднішньому позачерговому засіданні.

Про виконання рішень з запобігання пожеж в природних екосистемах доповів Євген Данилюк – начальник управління з питань цивільного захисту населення облдержадміністрації

Євген Дмитрович нагадав присутнім, що за останні 2 роки в області виникло більше пожеж в природних екосистемах чим за останніх 15 років разом взятих. Особливо напружений був 2015 рік, коли на території лісового фонду області виникло 52 пожежі, з них 50 загорань лісової підстилки і 2 пожежі лісових насаджень на площі 72 га., що призвело до значних матеріальних збитків. В 2016 році зареєстровано 185 пожеж в екосистемах, це  91 пожеж сухої трави, 17 випадків пожеж стерні, для ліквідації яких було витрачено більше 20 тон ПММ.

За словами доповідача, моніторинг виконання рішень направлених на запобігання виникненню пожеж в природних екосистемах та оперативного реагування на них показав що більшість їх невиконана. Наслідком цього стало виникнення пожеж сухої трави, стерні, соломи, пожнивних залишків під час збирання урожаю у ряді районів. Відтак, з початку поточного року вже зареєстровано 9 пожеж сухої рослинності.

Повертаючись до виконання рішень, Євген Данилюк зазначив, що ставилось завдання головам райдержадміністрацій спільно з головами районних рад розробити організаційні заходи щодо функціонування органу, який буде здійснювати контроль за комунальними лісами, затвердити його положення, але воно не виконано в жодному районі.

Також одним з превентивних заходів направлених на недопущення вогню в лісові масиви та недопущення його поширення є влаштування мінералізованих смуг та укомплектування пожежною та пристосованою технікою, обладнанням. Так, з 40 лісокомунальних підприємств пожежні автомобілі є лише в 2, і протягом 2016 не придбано жодного, хоча в 2016 році на виконання заходів протидії пожежам лісокомунальними підприємствами було витрачено 470 тис. грн. В більшості лісокомунальних підприємств не створено запаси ПММ, не здійснюються заходи з влаштування під’їздів до водойм для можливості забору води пожежною технікою. Протягом 2016 року обласним управлінням лісового та мисливського господарства було придбано 3 од. пристосованої техніки, 3 автомобіля підвищеної прохідності, обладнано 8 лісопожежних модулів, 12 мотопомп, 65 ранцевих оприскувачів, приведено в належний стан 21 пожежну водойму. Разом з тим питання посилення протипожежного захисту лісових насаджень на території деяких районів залишається не вирішеним. Тобто практично у всіх лісокомунальних підприємствах відсутні або недостатньо засобів пожежогасіння для реагування у випадку пожежі.

Підсумовуючи селекторну нараду, заступник голови адміністрації доручив головам райдержадміністрацій, керівникам лісогосподарських підприємств:

– проаналізувати стан виконання попередніх рішень, причини чому не були зроблені і вжити всіх заходів та забезпечити їх виконання.

– посилити контроль за станом пожежної безпеки у природних екосистемах, у лісових масивах і в першу чергу які  знаходяться у комунальній власності, розташованих поблизу населених пунктів, транспортних комунікацій, систем життєзабезпечення, об’єктів підвищеної небезпеки та місць масового перебування громадян;

– організувати постійну роботу щодо недопущення спалювання пожнивних залишків та сухої трави на узбіччях доріг, в лісових масивах та лісопосадках, на полях агропідприємств області;

– з лісокористувачами і Службою автомобільних доріг вирішити питання протипожежного захисту лісосмуг, та обладнання місць стоянок транспорту на дорогах які проходять вздовж лісових масивів;

– забезпечити постійне патрулювання лісових масивів. Особливу увагу звертати на місця масового перебування та відпочинку людей; тим більше попереду травневі свята

– головному управлінню ДСНС в області організувати проведення оглядів готовності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, лісокористувачів щодо стану готовності з залученням представників управління з питань цивільного захисту населення облдержадміністрації, обласного управління лісового та мисливського господарства, результати даних оглядів доповісти на черговому засіданні комісії.

Також вкотре наголошено на відповідальності посадових осіб за виконання заходів, що забезпечують пожежну безпеку природних екосистем, в тому числі лісових масивів.