18.05.2017 — 12:06

Відбулося засідання колегії Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області

17 травня відбулося засідання колегії Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області під головуванням начальника ГТУЮ у Хмельницькій області Віктора Худняка. Участь у засіданні колегії також взяли керівники структурних підрозділів Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області.

Порядок денний засідання колегії:

  1. Про стан виконання структурними підрозділами Головного територіального управління юстиції рішень колегій, наказів, доручень та завдань Міністерства юстиції України, Головного територіального управління юстиції, планів роботи та заходів. Стан виконання рішення колегії ГТУЮ №41 від 16.11.2016р. з даного питання.
  2. Про стан роботи із зверненнями громадян в Головному територіальному управлінні юстиції. Стан виконання рішення колегії ГТУЮ №42 від 16.11.2016 р. з даного питання.
  3. Про стан організації роботи по систематизації законодавства в Головному територіальному управлінні юстиції, структурних підрозділах державної виконавчої служби, відділах державної реєстрації актів цивільного стану та державних нотаріальних конторах та стан виконання рішення колегії від 16.11.2016 № 45.
  4. Про стан дотримання в області Указу Президента України від 03.10.1992 № 43 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади та виконання рішення колегії Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області від 16.11.2016 № 44.
  5. Про затвердження методичних рекомендацій для юрисконсультів підприємств, установ, організацій області на тему: «Особливості здійснення безвиїзних перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів».
  6. Про затвердження методичних рекомендацій на тему: «Щодо накладення та зняття обтяжень в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно».

З першого питання доповідала начальник відділу організаційної роботи, документування та контролю Ростоцька Ж.М.

Зокрема, доповідачем поінформовано про те, що ефективність діяльності органів юстиції на місцях, апарату Головного територіального управління юстиції досягаються виключно: належною організацією роботи; раціональним розподілом обов’язків; ефективним плануванням роботи; розглядом і перевіркою звернень, які надійшли, їх вирішенням, здійсненням контролю за ними; ініціативністю кадрів; персональною відповідальністю кожного працівника за дорученою ділянкою роботи.  Підкреслила, що в ГТУЮ чітко налагоджена система попереджувального, поточного та підсумкового контролю.

Протягом поточного періоду 2017 року Головне територіальне управління юстиції та його структурні підрозділи працювали на підставі річного і піврічного планів роботи ГТУЮ на 2017 рік, та, на основі окремих (конкретизованих) квартальних і місячних планів роботи структурних підрозділів ГТУЮ, які розроблялися за ініціативи керівників структурних підрозділів.

Протягом 4-х місяців поточного року до ГТУЮ надійшло 9449  вхідних документів, зареєстровано 7106 – вихідних документів, на контролі перебувало 814 документів.

Протягом 1-го кварталу 2017 року до територіальних відділів ДВС надійшло  41 646 документів, до відділів ДРАЦС – 12 305 документів.

З метою підвищення рівня виконавської дисципліни апараті ГТУЮ та територіальних відділах ДВС та ДРАЦС проводились оперативні наради, семінарські заняття, стажування працівників з питань контролю.

Протягом 5-ти місяців  2017 року   в ГТУЮ проведено 4  засідання колегії, на яких прийнято 19  рішень,  підготовлено 7 методичних  рекомендацій.

Протягом 4-х місяців 2017 року проведено 3 комплексні перевірки територіальних відділів ДВС та ДРАЦС: в Новоушицькому, Старокостянтинівському та Ізяславському районах. Результати вказаних перевірок обговорені на відповідних оперативних нарадах.

Проінформувала Жанна Ростоцька учасників колегії і з другого питання. Зокрема, зауважила, що робота із зверненнями громадян є одним із ключових напрямків роботи управління.

Станом на 13. 05. 2017 до ГТУЮ надійшло 357 звернень громадян (257 заяв, 97 скарг та 3 пропозиції.

Пропозиції стосувалися  надання безоплатної вторинної юридичної допомоги у районних центрах та зменшення суми судового збору для громадян, що проживають за межею бідності.

Станом на 13.05.2017р. до ГТУЮ надійшло 12 повторних звернень громадян,  обґрунтованими звернення не визнавались.

Відповідно до запланованих заходів та з метою забезпечення виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2009 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення», керівництвом управління протягом 1 кварталу 2017 року проведено 3 виїзні прийоми громадян, на яких за консультаціями звернулось 8 жителів нашої області. Крім того, за вказаний період проведено 3  “гарячі” телефонні лінії, на яких із запитаннями звернулось  12  громадян.

З метою реалізації державної правової політики, забезпечення конституційних прав і свобод громадян у Головному територіальному  управлінні юстиції  працює  громадська приймальня,  якою за перший квартал 2017 року прийнято 81 громадянин; керівництвом Головного територіального управління юстиції  на особистих прийомах прийнято 77 громадян.

З третього питання доповідала головний спеціаліст відділу систематизації законодавства, правової роботи та правової освіти  Управління  реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти ГТУЮ у Хмельницькій області Кусмінська В.А.

Зокрема, підкреслено, що у напрямку здійснення систематизації законодавства протягом аналізованого періоду 2017 року основна увага зверталася на: організацію підписки офіційних та інших періодичних видань для органів та установ юстиції; організацію та координацію роботи щодо забезпечення виконання рішення Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2014 року щодо забезпечення органів державної влади, підприємств, установ і організацій «Офіційним вісником України»; здійснення обліку та підтримання в контрольному стані законодавства; контроль за діяльністю підвідомчих органів та установ юстиції з питань систематизації законодавства, надання їм методичної та практичної допомоги; співпрацю з юридичними службами місцевих органів виконавчої влади з питань систематизації законодавства.

Як свідчать відповідні аналізи роботи, середньомісячний показник передплати в області бюлетеня «Офіційний вісник України» за 4 місяці  2017 року становить 80%. З метою покращення показників щодо забезпечення органів влади, підприємств, установ, організацій інформаційним бюлетенем «Офіційний вісник України», Головним територіальним управлінням юстиції постійно проводиться роз’яснювальна робота.

Важливим напрямком роботи в напрямку систематизації законодавства є організація співпраці з юридичними службами місцевих органів виконавчої влади. Зокрема, в січні 2017 року розроблено методичні рекомендації на тему: «Ведення обліку актів законодавства», які розміщені для ознайомлення на офіційному веб-сайті управління.

З четвертого питання доповідала в.о. начальника Управління реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти ГТУЮ у Хмельницькій області Пожалюк О.В.

Доповідачем наголошено, що проведення правової експертизи нормативно-правових актів місцевих органів виконавчої влади, які є суб’єктами нормотворення, та здійснення контролю за дотриманням ними законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів є важливими завданнями органів юстиції області.

Усього на території області, станом на сьогодні, нараховується 229 суб’єктів нормотворення, з них –  18 обласного рівня та  211- районного. Кількість суб’єктів нормотворення району коливається від 10 до 12, залежно від кількості створених структурних підрозділів райдержадміністрацій.

Статистичний аналіз роботи Головного територіального управління юстиції  області з питань державної реєстрації нормативно-правових актів за 4 місяці 2017 року свідчить про те, що кількість нормативно-правових актів, які зареєстровані Головним територіальним управлінням юстиції суттєво збільшилась, порівняно з аналогічним періодом минулого року (на 79 %), що пояснюється ліквідацією територіальних управлінь юстиції та передачею функції з державної реєстрації нормативно-правових актів районного рівня  Головному територіальному управлінню юстиції.

Так, за звітний період до Головного територіального управління юстиції надійшло на державну реєстрацію 63 акти, з них: 46 розпоряджень місцевих державних адміністрацій (для порівняння: за 4 місяці 2016 року надійшло на державну реєстрацію 13 актів, з них: 3 розпорядження обласної державної адміністрації).

Рішення про відмову в державній реєстрації, повернення актів без державної реєстрації, про направлення акта на доопрацювання, про скасування рішення про державну реєстрацію нормативно – правових актів, протягом звітного періоду та за аналогічний період минулого року не приймалися.

Головним територіальним управлінням юстиції проведена робота по наповненню бази «Регіональний реєстр» картками з текстами зареєстрованих нормативно-правових актів та переліками нормативно-правових актів, у державній реєстрації яких відмовлено. За 4 місяці 2017 року зазначена інформація внесена у повному обсязі.

На засіданні  колегії ГТУЮ також були розглянуті та затверджені методичні рекомендації на теми:

«Особливості здійснення безвиїзних перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів»;

 «Щодо накладення та зняття обтяжень в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно».

За результатами обговорення були прийняті відповідні рішення.