21.07.2017 — 16:45

Відбулося спільне засідання регіональної ради підприємців області та координаційної ради з питань розвитку підприємництва при облдержадміністрації.

Сьогодні за участю т.в.о. заступника голови адміністрації Олега Гуменного відбулося спільне засідання регіональної ради підприємців області та координаційної ради з питань розвитку підприємництва при облдержадміністрації.

Участь у засіданні також взяли голова Правління Регіонального відділення УСПП у Хмельницькій області Іван Дунець, представники головних управлінь ДФС та Держпраці в області.

Розпочинаючи засідання Олег Гуменний відмітив, що сьогодні в Україні відбувається процес реформування усіх сфер життєдіяльності країни, невід’ємною частиною якого є децентралізація владних повноважень. Одним із напрямків реформ – це впровадження системи «розумного регулювання» бізнесу. Відтак, сьогодні ми маємо обговорити, які проблемні питання виникають у підприємців при застосуванні податкового та митного законодавства, додає посадовець.

Також залишається проблема з робітничими кадрами, кваліфікованими інженерно-технічними працівниками, технологами. У зв’язку з делегуванням повноважень щодо здійснення контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення на місця, представники бізнесу висловлюють занепокоєння щодо можливих зловживань з боку контролюючих органів за відсутності чіткого порядку проведення перевірок. В той же час, поряд з легальним та соціально відповідальним бізнесом рівень «тіньової економіки» залишається надто високим.

“Нам потрібно мати віру в те, що ми багато можемо змінити спільними зусиллями, а також чітке розуміння «хто ж, якщо не я»  задля процвітання рідного краю. Сподіваюся, що сьогоднішнє зібрання буде конструктивним та результативним”, – сказав Олег Вікторович.

Про актуальні питання застосування суб’єктами підприємництва податкового законодавства доповів Семенюк заступник начальника Головного управління ДФС України в області.

В’ячеслав Петрович відмітив, що протягом січня-червня 2017 року Хмельниччина спрямувала до бюджетів усіх рівнів понад 3,5 мільярда гривень податкових платежів. У порівнянні з відповідним періодом минулого року отримано приріст податкових платежів  у сумі 1 мільярд 127 мільйонів гривень, забезпечено темп росту надходжень у розмірі 145,8 відсотка.

Відповідно до фінансового розподілу до державного бюджету мобілізовано 1 мільярд 533 мільйони гривень. Індикативне завдання виконано на 103,1%, додатково до плану надійшло 46 мільйонів гривень. До місцевих бюджетів Хмельниччини спрямовано 2 мільярди 56 мільйонів гривень, що становить 114,2%. Таким чином у розпорядження територіальних громад додатково до завдання надійшло 255 мільйонів гривень. Водночас роботодавці області перерахували до державних цільових фондів 1 мільярд 804 мільйони гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Це на 325 мільйонів гривень більше до планового завдання. Виконання бюджетного призначення склало 122%.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року забезпечено приріст надходжень ЄСВ на суму 557 мільйонів гривень, темп росту платежів на соціальні потреби досягнуто на рівні 169%. Зокрема, у червні поточного року платники податків Хмельниччини перерахували на “соціалку” 371 мільйон гривень єдиного соціального внеску, що на 52 мільйони гривень, або на 116% більше, ніж у червні минулого року.

Далі Президент Хмельницької торгово-промислової палати, голова регіональної ради підприємців області Наталія Бєлякова представила до уваги присутніх презентацію Партнерської платформи програми  “Fit for partnership with Germany” («Готуємося до партнерства з Німеччиною»).

Як зазначила, Наталія Миколаївна, програма є елементом зовнішньоекономічної політики Німеччини і шляхом стажувань в Німеччині сприяє виходу українських підприємств на міжнародні ринки, пошуку шляхів реструктуризації підприємств, підвищенню конкурентоспроможності українських підприємств та кваліфікації українських менеджерів через отримання ними нової компетенції в сферах ведення бізнесу з німецькими та іншими іноземними партнерами, ведення переговорів з представниками інших країн.

У 2018 році українським менеджерам/підприємцям і підприємствам пропонуються стажування за наступними напрямками:

1.Економічна кооперація без галузевої специфіки, за загальними напрямками (виробництво, надання послуг, торгівля, туризм тощо).

2.Економічна кооперація з галузевою специфікою за напрямками:

2.1 Економічна кооперація у сфері енергоефективності в промисловості.

2.2. Економічна кооперація у сфері енергоефективності у будівництві і санації будівель і споруд.

2.3. Економічна кооперація у сфері поновлюваних джерел енергії.

2.4. Економічна кооперація у секторі охорони здоров’я.

2.5.Економічна кооперація у секторі природоохоронних технологій водопостачання і каналізації, утилізації відходів.

2.6. Економічна кооперація в аграрному секторі.

Учасниками Програми можуть стати керівники середньої і вищої ланки та менеджери зі складу кадрового резерву бізнес-структур, що планують або здійснюють зовнішньоекономічну діяльність, та відповідають наступним вимогам: вік від 25 до 45 років; вища освіта; посада – керівники середньої і вищої ланки та менеджери підприємств, що мають повноваження вести переговори і приймати рішення; володіння іноземною мовою (англійська/німецька, можлива російська – для керівників сільськогосподарських підприємств та топ-менеджерів); підприємство зацікавлено у встановленні ділових зв’язків з підприємствами Німеччини.

Тривалість стажування – один місяць за рахунок Уряду Федеративної Республіки Німеччина.

В продовження засідання, головний державний інспектор відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці в області Юрій Борисюк  розповів про порядок проведення перевірок в контексті новацій трудового законодавства.

Юрій Олександрович нагадав, що впродовж періоду з жовтня 2015 року – грудень 2016 року безпосередніми повноваженнями щодо здійснення державного нагляд (контролю) за дотриманням законодавства про працю (крім питань охорони праці) юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю, були наділені виключно посадові особи відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці у Хмельницькій області.

При цьому штатна структура вищевказаного відділу Управління Держпраці передбачала наявність 3 посадових осіб керівництва (начальник та два заступника начальника відділу), а також 20 державних інспекторів праці.

Згідно з штатним розписом в Управлінні Держпраці відсутні структурні підрозділи, посадові особи на місцях, які відповідальні за здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про працю в конкретних районах та містах області. В той же час, державні інспектори праці відділу з питань додержання законодавства про працю, незалежно від місця проживання та знаходження робочого місця, не закріплені відповідальними посадовими особами виключно за певний регіон області та вправі здійснювати контрольно-наглядові функції за дорученням керівництва Управління Держпраці на території всієї Хмельницької області.

Вищевказані обставини з об’єктивних причин давали змогу охопити заходами державного контролю за дотриманням законодавства про працю впродовж року не більше 4 % суб’єктів- господарювання Хмельницької області.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 6 грудня 2016 року 1774-VIII, який набрав чинності з 01.01.2017 р. внесено зміни до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” в частині делегування виконавчим органам міських рад міст обласного значення та об’єднаним територіальним громадам повноважень щодо здійснення на відповідних територіях контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення; накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення.

Вищевказаними законодавчими змінами надано повноваження щодо створення в органах місцевого самоврядування міст обласного значення, об’єднаних територіальних громадах відповідних структурних підрозділів, посадових осіб з питань контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.

16.05.2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 295, якою затверджено Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю. Вищевказаний Порядок визначає процедуру здійснення інспекторами праці як Управління Держпраці, так і виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад, державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю.

У зв’язку з набранням чинності 16.06.2017 р. наказу Міністерства соціальної політики України від 24 травня 2017 року № 866, яким затверджено форму та опис службового посвідчення інспектора праці, виникла необхідність невідкладно провести в межах підвідомчості (органи) роботу щодо вжиття усіх необхідних організаційних, юридичних, кадрових рішень для впровадження нової системи контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у області.

Реалізація на місцях виконавчими органами міських рад міст обласного значення та сільськими, селищними, міськими радами об’єднаних територіальних громад вищевказаних повноважень з урахувань змін у законодавстві надасть можливість спільними зусиллями уповноважених посадових осіб органів місцевого самоврядування з державними інспекторами праці Управлінням Держпраці захищати трудові права більшої кількості найманих працівників області, виявляти значно більшу кількість фактів не оформлення трудових відносин з найманими працівниками, виплати заробітної плати без здійснення бухгалтерського обліку, не своєчасної виплати заробітної плати, порушення мінімальних гарантій в оплаті праці і, як наслідок, сприятиме збільшенню надходжень як до державного бюджету, так і до бюджетів територіальних громад за рахунок зростання сум сплачених податків та загальнообов’язкових відрахувань із заробітної плати.

Також на засіданні обговорено проблемні питання щодо взаємодії митної служби з суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності, налагодження системи ефективної співпраці бізнесу та професійно-технічної освіти у підготовці кваліфікованих робітників та спрощення адміністрування реалізації товарів із  застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО).