03.03.2016 — 17:21

Хмельницька область є першою серед областей України з передачі реєстраційних функцій на місця

IMG_0706Про це сьогодні зазначив радник Міністра юстиції України, народний депутат України Ігор Алексєєв під час брифінгу для представників засобів масової інформації за участі першого заступника голови обласної державної адміністрації Василя Процюка та начальника Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області Віктора Худняка.

Основними питаннями, які обговорювалися під час брифінгу були передача повноважень органів юстиції з державної реєстрації нерухомості та бізнесу до місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до змін в законодавстві, передбачено поступову передачу місцевим органам влади, органам місцевого самоврядування повноважень у сферах державної реєстрації по мірі їх готовності здійснювати зазначені повноваження.

За словами очільника області, передача повноважень у сфері реєстрації на теренах області перебуває на завершальному етапі. Практично всі обов’язкові суб’єкти державної реєстрації отримали ідентифікатори доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, громадських формувань.

Так, доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно отримали 18 районних державних адміністрацій та 4 міст обласного значення; доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань отримали державні реєстратори 17 районних державних адміністрацій та 4 міст обласного значення.

В свою чергу, радник Міністра особливу увагу присвятив саме децентралізаційним процесам на теренах Хмельницької області та відзначив, що завдяки таким реформам будуть стабільно поповнюватися місцеві бюджети. Ігор Сергійович подякував керівництву обласної адміністрації за співпрацю та відмітив, що на сьогодні Хмельницька область є першою серед областей України з передачі реєстраційних функцій на місця.

«Основне на що потрібно звернути увагу – це децентралізація адміністративних послуг і наближення цих послуг до місцевої громади. Надзвичайно важливо зробити сферу надання даних послуг максимально прозорою, простою та зрозумілою для громадян», – додав Ігор Сергійович.

Радник Міністра юстиції також розповів про відкриття фронт-офісів з надання одного із нових сервісів Мін’юсту – з видачі свідоцтв про народження дітей у пологовому будинку. Таке відкриття днями відбулось у Волочиському, Шепетівському та Старокостянтинівському районах. Раніше даний сервіс вже працював у Хмельницькому та Кам’янці-Подільському.

IMG_0703Крім того, начальник управління юстиції Віктор Худняк окреслив ще один аспект реформування, а саме – створення бюро правової допомоги на місцях. Такі бюро планується створити у кожному районному центрі. Як зазначив Віктор Анатолійович, це будуть органи, основна мета яких – надання якісної безоплатної правової допомоги – правової інформації та правових консультацій. Крім того, у таких бюро громадяни зможуть скористатися сервісами Міністерства юстиції України, адже планується обладнання окремих місць для роботи з комп’ютерною базою.

І. Коханець