19.10.2017 — 11:05

В Ізяславському районі  відбулося засідання «Творчої майстерні молодого вчителя»

За експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями.  За останні роки обсяг знань, отримує людина, дуже збільшився, як і значно зріс загальний інформаційний потік у світі. Учні спроможні лише відтворювати фрагменти несистематизованих знань, проте часто не вміють застосовувати їх для вирішення життєвих проблем. Спосіб навчання в новій українській школі покликаний мотивувати дітей до навчання. Розпочата реформа в освітній галузі України покликана не лише зупинити негативні тенденції, в галузі, а й перетворити українську школу на важіль соціальної рівності та згуртованості, економічного розвитку і конкурентоспроможності України.

В своєму зверненні до українських вчителів, з нагоди професійного свята – День працівника освіти, Президент України Петро Порошенко  наголосив, що «попри російську військову агресію наша держава демонструє потужне прагнення до реформування усіх сфер життя. Ми стоїмо у витоків докорінних перетворень у вітчизняній освіті, накреслених новим Законом України «Про освіту» та концепцією «Нова українська школа». Крім того, Глава держави висловив переконання, що український вчитель є «рушійною силою ефективних новацій, які призведуть до якісних змін у технологіях і науці, гуманітарного й екологічного мислення, прояву людей патріотичних, вільних, сучасних – до усього того, що притаманне прогресивному суспільству».

В Україні, як і в усьому світі, набирає ваги так зване покоління “дітей тисячоліття”, які народилися між 1990 і 2000 роками. Їхні погляди, спосіб життя кардинально відрізняються від старших поколінь. Досить поглянути на організацію офісів провідних технологічних корпорацій, щоб зрозуміти, на що орієнтується креативний клас, який визначає обличчя сучасної економіки. Для них немає чіткого розмежування між роботою, навчанням і відпочинком. Робота не обов’язково має бути серйозною і нудною. Життя для них – це постійне творення, гармонія між зароблянням коштів, пізнанням нового, самовдосконаленням, грою та розвагою.

Саме на формування лідерських якостей, на уміння самостійно здобувати нові знання, умінні працювати в команді спрямований педагогічний проект «Росток» в початковій школі.

З метою ознайомлення із напрацюваннями  вчителів учасників проекту «Росток» Ізяславського району 18 жовтня на базі Ізяславського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№2, ліцей» ім. О. Кушнірука відбулося засідання «Творчої майстерні молодого вчителя» за участю молодих вчителів початкових класів ряду закладів освіти  районів та об’єднаних територіальних громад Хмельницької області.

Розпочалась робота творчої майстерні із знайомства із  Ізяславським НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №2, ліцей» ім. О. Кушнірука,   яке провела заступник директора закладу із науково-методичної роботи Людмила Окаєвич.

Для учасників зібрання організаторами було підготовлено два блоки: науково-методичний та практичний.

Під час науково-методичного блоку творчої майстерні молодих вчителів початкових класів області  було розглянуто наступні питання:  «Теоретичні засади Нової української школи» (доповідач завідувач науково-методичним центром дошкільної, початкової, спеціальної та інклюзивної освіти Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти  Антоніна Галас), «Технологія  «SMART  KIDS»  в контексті реалізації Концепції  Нової української школи» (методист науково-методичним центром дошкільної, початкової,спеціальної та інклюзивної освіти Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Оксана Кулик).

В ході практичного блоку зібрання вчителями початкових класів Ізяславського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№2, ліцей» ім. О. Кушнірука проведено ряд відкритих уроків: «Урок математики в 3 класі “Множення числа на 10, 100, 1000, …” (вчитель  Наталія Рожкова), «Урок математики в 1 класі “Число і цифра 7” (вчитель  Світлана Березна), Урок української мови в 4 класі “Повторення вивченого про іменник. Ознаки іменника як частини мови” (вчитель Наталія Самойлюк),  Урок математики в 4 класі “Оцінка площі”(вчитель  Світлана Ковальова).

Про власний досвід роботи з організації діяльнісного підходу на уроках математики за педагогічною технологією «Росток» розповіла вчитель початкових класів Ізяславського НВК «ЗОШ І ст. – дитячий ясла-садок комбінованого типу №6» Ірина Лисак. З методикою та практикою організації роботи із розвиту критичного мислення у молодших школярів поділилась із учасниками творчої майстерні вчитель початкових класів Ізяславського НВК «ЗОШ І ст. – дитячий ясла-садок №7» Оксана Даниленко. Під час роботи із Іриною Лисак та Оксаною Даниленко кожен молодий педагог побував «на місці» на імпровізованому елементі уроку за програмою «Росток».

Методист районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Галина Денисевич для організації підведення підсумків засідання творчої майстерні запропонувала учасникам зібрання висловити свої враження від роботи майстерні та побаченого через виготовлені власноруч у імпровізованих групах лепбуки. Результати групової роботи кожна група молодих вчителів початкових класів представила для оцінки колегами.

Завершилася робота творчої майстерні пам’ятним фотографуванням.