03.12.2018 — 11:02

ЗВІТ за результатами проведення оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами і дорученнями  Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядчими документами голови обласної державної адміністрацій в управлінні житлово-комунального господарства облдержадміністрації

На виконання вимог розпорядження голови облдержадміністрації від 23.10.2018 №750/2018-р «Про проведення оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами і дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядчими документами голови облдержадміністрації», проаналізовано роботу управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації щодо виконання завдань, визначених актами Президента України, рішеннями Уряду, розпорядчими документами голови обласної державної адміністрації.

У своїй діяльності управління керується Регламентом обласної державної адміністрації (розпорядження від 08.02.2018 №197/2018-р), інструкцією з діловодства (розпорядження від 05.06.2018 №500/2018-р) та Положенням про управління житлово-комунального господарства облдерж­адміністрації (розпорядження від 25.01.2014 №22/2014-р).

Встановлено, що управлінням проводиться робота із забезпечення реалізації вимог, визначених актами і дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів влади, розпорядженнями і дорученнями голови обласної державної адміністрації.

Робота управління спрямовується на забезпечення реалізації державної політики у сферах житлово-комунального господарства, питної води та питного водопостачання, теплопостачання, енергоефективності та енергозбереження, ціно-, тарифоутворення і розрахунків за житлово-комунальні послуги та житлової політики на території області.

Працівники управління забезпечують створення в межах своїх повноважень умов для реалізації місцевих програм розвитку сфери житлової політики та моніторингу їх виконання, розробленні та реалізації відповідних регіональних програм; вносять пропозиції до проекту обласного бюджету щодо фінансування заходів з реконструкції та капітального ремонту об’єктів житлового фонду; здійснюють контроль за збереженням житлового фонду; організовують контроль за виконанням заходів, спрямованих на підготовку житлового фонду до осінньо-зимового періоду; здійснюють аналіз стану сфери теплопостачання, питної води та питного водопостачання, благоустрою населених пунктів, поводження з побутовими відходами; здійснюють контроль за забезпеченням споживачів міст та інших населених пунктів тепловою енергією; взаємодіють з органами місцевого самоврядування з питань житлово-комунальних послуг та регулювання цін/тарифів; проводять моніторинг цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, а також стан розрахунків підприємств житлово-комунального господарства за енергоносії, оплати населенням, юридичними особами наданих їм житлово-комунальних послуг.

Управлінням забезпечується надання облдержадміністрації пропозицій для формування планів роботи адміністрації, а також один раз на місяць та щотижня – заходів, які проводитимуться за участі працівників управління в області.

Планування власної роботи здійснюється за квартальними панами, погодженими із заступником голови облдержадміністрації. Проте, Регламентом адміністрації передбачена також наявність планів роботи управління на місяць. Відсутність місячних планів роботи працівники пояснюють недоцільністю їх формування, хоча такі плани якраз допомагають деталізувати квартальні, оперативно реагувати на зміни та вносити до плану нові заходи, до прикладу, наради, робочі зустрічі, інформування керівництва, надання методичної допомоги тощо.

До планів роботи не включені засідання консультативно-дорадчих органів, що функціонують при управлінні, не відображено у них і роботу з відповідними структурними підрозділами райдержадміністрацій та міськвиконкомів (міст обласного значення). І хоча управлінням  надається інформація для підготовки щорічних звітів голови адміністрації і Кабінету Міністрів України, щомісячного звіту на Адміністрацію Президента України, проте в планах роботи ці питання не відображено.

На належному рівні здійснюється інформування про виконання заходів, передбачених планами роботи облдержадміністрації. Інформації надходять вчасно та в повному обсязі.

Протягом 10 місяців 2018 року до управління, як головного виконавця направлено 423  документи, більшість з яких виконано у визначені терміни. Разом з тим, не забезпечено вчасне виконання листа Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (вх. ОДА від 04.02.2015 №61/691-11-16/2015). Термін контролю – 20.07.2018, виконано – 23.07.2018.

Під час вибіркового аналізу виконання розпорядчих документів голови облдержадміністрації з’ясовано, що інформації готуються якісно та вчасно. Разом з тим, не в повній мірі виконано розпорядження голови адміністрації від 30.03.2018 №341/2018-р «Про стан фінансово-бюджетної дисципліни в області за 2017 рік», зокрема на надано для перевірки інформацію направлену Управлінню Західного офісу Держаудитслужби в області.

Відповідальність за організацію роботи з документами по окремих напрямах в управлінні покладено на головних спеціалістів цього структурного підрозділу. Також визначено відповідальних за ведення архіву, роботи з документами для службового користування. Про це зазначено у положеннях про відділи, посадових інструкціях відповідних працівників.

Відповідальним за підготовку, оформлення, реєстрацію наказів керівника визначено головного спеціаліста-юрисконсульта. Накази в управління реєструються за змістом управлінської дії. У цьому році зареєстровано 20 наказів з основних питань діяльності, 33 – з кадрових питань, 5 – з адміністративно-господарських. Крім цього, зареєстровано 27 наказів про відпустки та 16 про відрядження. У цілому, накази керівника відповідають вимогам інструкції з діловодства, проте є зауваження до підготовки та оформлення окремих додатків (не усі підписуються), структури їх складання тощо. Також потрібно привести до вимог Інструкції з діловодства журнали реєстрації наказів та бланки наказів, які на даний час не нумеруються та не обліковуються.

Реєстрація вихідних документів здійснюється у журналі. Вихідні документи реєструються в автоматизованому режимі, а також дублюються у журналі, який не відповідає вимогам Інструкції з діловодства.

У цьому році надійшло 1074 вхідних та зареєстровано 1693 вихідних документів.

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації утворено колегію управління та затверджено її склад. Однак положення про колегію наказом керівника не затверджено, відповідно не визначено її організаційно-правового статусу (періодичність засідань, правоможність прийняття рішень тощо).

З початку року проведено 1 засідання колегії, на якому розглядалися підсумки роботи галузі за опалювальний період 2017/2018 року. Варто відзначити, що засідання колегії оформлено відповідним протоколом, який відповідає вимогам щодо його складання. Також за підсумками засідання колегії прийнято рішення, яке затверджено наказом.

Юридична служба, в особі головного спеціаліста-юрисконсульта введена у штат відділу економічного аналізу та кадрово-юридичної роботи управління із підпорядкуванням начальнику відділу. Проте, згідно п. 5 Постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 р. №1040 «Про затвердження Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації» юридична служба підпорядковується безпосередньо керівнику органу виконавчої влади.

Наказом керівника управління від 06.09.2018 року №17-н «Про упорядкування структури управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації» затверджено у новій редакції структуру управління, згідно якої посада головного спеціаліста-юрисконсульта введена безпосеред­ньо у штат управління. Даний штатний розпис вступає в дію з 01.12.2018 року.

Згідно п.12 Постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року №1040 «Про затвердження Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації» покладення на юридичну службу обов’язків, що не належать або виходять за межі її компетенції, не допускається. Відповідно, необхідно привести у відповідність до вимог чинного законодавства посадову інструкцію головного спеціаліста-юрисконсульта.

Під час аналізу діяльності управління у сфері проходження державної служби встановлено наступне.

Згідно затвердженого штатного розпису, який вводиться в дію з 01 грудня 2018 року в управлінні 13 штатних одиниць: 4 посади державної служби категорії «Б» і 9 посад категорії «В», утворено 2 відділи: відділ житлової політики та комунального господарства і відділ економічного аналізу.

Вакантною є посада заступника начальника управління – начальника відділу житлової політики та комунального господарства.

Протягом 11 місяців 2018 року в управлінні звільнено 2 державних службовці з дотримання вимоги статті 89 Закону України «Про державну службу» в частині передачі справ і майна особі, уповноваженій суб’єктом призначення.

На виконання наказу Національного агентства України з питань державної служби від 03 березня 2016 року №47 «Про затвердження Типового Положення про службу управління персоналом державного органу» наказом начальника управління від 04 січня 2017 року №2-н затверджено положення про службу управління персоналом.

Станом на 30 листопада 2018 року в управлінні на обліку знаходилося  13 трудових книжок. Є книга обліку руху трудових книжок і вкладишів до них. Записи в трудових книжках відповідають наказам про призначення, переведення, присвоєння чергових рангів державним службовцям.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 20 квітня 2016 року №306 «Питання присвоєння рангів державних службовців та співвідношення між рангами державних службовців та іншими спеціальними званнями» вчасно присвоєно чергові ранги всім державним службовцям управління.  Є подання, підготовлене службою управління персоналом про присвоєння чергового рангу, біографічні довідки, копії трудових книжок, що долучені до особових справ.

На належному рівні виконуються вимоги наказів Нацдержслужби від 22 березня 2016 року №64 «Про затвердження Порядку ведення та зберігання особових справ державних службовців» та від 05 серпня 2016 №159 «Про затвердження форми Особової картки державного службовця та інструкції щодо її заповнення». В справах є довідки про проведення результатів перевірки передбаченої Законом України «Про очищення влади», довідки про результати проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».

Разом з тим, в ході перевірки було виявлено факт недотримання статті 35 Закону України «Про державну службу», в частині обов’язкового встановлення випробовуваного терміну особі, яка призначена на державну службу вперше.

На виконання статті 47 Закону України «Про державну службу» відсутні правила внутрішнього трудового розпорядку управління, проте на момент перевірки вони були у стадії підготовки для подальшого затвердження.

Відповідно до статті 44 Закону України «Про державну службу», Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року №640 наказом начальника управління від 08 жовтня 2018 року №27-нк затверджено список працівників управління оцінювання яких проводиться у 2018 році. Наказом начальника управління від 30 жовтня 2018 року №29-нк затверджено результати оцінювання. Всі державні службовці управління отримали оцінку позитивно. Оцінювання начальника управління здійснюється головою облдержадміністрації.

Під час аналізу діяльності управління по забезпеченню роботи із зверненнями громадян встановлено наступне.

Діловодство та контроль за зверненнями громадян ведеться в управлінні окремо від інших видів діловодства, що відповідає Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації (далі – Інструкція), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 №348.

Відповідно до вимог Інструкції реєстрація та облік письмових звернень громадян і звернень, отриманих на особистих прийомах, здійснюється в окремих журналах.

Водночас, слід зауважити, що форма журналу письмових звернень громадян не відповідає додатку №2 Інструкції.

На виконання п.6 Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 начальником управління затверджено графік особистого прийому громадян (наказ від 05.01.2018 № 2-н). Начальник управління здійснює прийом щовівторка (9.00-12.00 год.).

За звітний період у журналі особистого прийому зареєстровано 28 звернень, у журналі письмових звернень – 123 звернення.

Проте, через відсутність у журналі порядкового номера і внаслідок реєстрації окремих звернень під одним і тим же реєстраційним номером (до прикладу, звернення №Г/30/02/18 від 16.04 і №Б/30/04/18 від 19.04; №С/38/04/18 від 29.05 і №Г/38/04/18 від 07.05) неможливо визначити реальну кількість звернень, що надійшли в управління.

За тематикою найбільше звернень стосувалося питань житлової політики, благоустрою населених пунктів, забезпечення водопостачання у сільській місцевості, завищення тарифів на централізоване тепло- і водопостачання та розрахунків за комунальні послуги.

Документи із зверненнями розміщуються у справах за встановленою формою та зберігаються у працівника, відповідального за звернення.

Разом з тим, окремі звернення від одного і того ж заявника, всупереч вимогам аб.2 п.8 Інструкції, не сформовано в одну справу (до прикладу, звернення Грабовського О.І. – Г/31/04/18, Г/33/02/18, Г/109/04/18, Г/117/02/18; звернення Гаврилюка В.І. – Г/49/02/18, Ко/50/04/18, Г/57/04/18; звернення Дубчак Н.М. – Д/99/04/18, Д/119/04/2018 та інші).

У результаті вибіркового аналізу звернень громадян, що надійшли до управління, порушень термінів їх розгляду не виявлено. Водночас, звернення Л/87/04/18 від 07 серпня 2018 розглянуто з порушенням ст.7 Закону України «Про звернення громадян» (підняте у зверненні питання не відносилося до компетенції управління, проте, відповідь надіслано аж 15 серпня).

У ході розгляду звернень мало місце порушення аб.2 п.5 Інструкції у частині зняття звернень з контролю (заявнику надавалися проміжні відповіді, проте керівництво управління закривало ці звернення «до справи» замість того, щоб залишити їх «на контролі». До прикладу, це стосувалося звернень від 13.07.2018 №М/60/04/18, від 02.07.2018 №П/56/04/18, від 17.05.2018 №П/39/04/18, від 30.07.2018 №О/81/02/18, від 16.07.2018 №S/67/04/18).

У ході вивчення діяльності управління з питань забезпечення доступу до публічної інформації з’ясовано наступне.

Наказом начальника управління від 23.11.2016 року №9-аг «Про призначення відповідального працівника» відповідальною особою за забезпечення доступу до публічної інформації визначено, головного спеціаліста відділу економічного аналізу та кадрово-юридичної роботи. Питання  реєстрації, ведення обліку та контролю за запитами на інформацію, а також ведення реєстру публічної інформації, що знаходиться у володінні управління відображено також у посадовій інструкції спеціаліста.

В управлінні ведеться окремий журнал для реєстрації запитів на інформацію. Усі запити, резолюції керівництва та інформації управління сформовано у справи та зберігаються окремо від іншої документації.

Інформація на запити надається сектору забезпечення доступу до публічної інформації апарату адміністрації в термін, який зазначається в резолюції керівництва відповідно до статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

У 2018 році до управління через сектор забезпечення доступу до публічної інформації надійшло 27 запитів на інформацію.

Реєстр публічної інформації, що знаходиться у володінні управління надається в електронному вигляді в повному обсязі (вихідна, вхідна документація та накази з основної діяльності).

Необхідно зазначити, що у грудні 2017 року проводилось вивчення діяльності управління житлово-комунального господарства облдержадмі­ністрації, в ході якого надавалась методична та практична допомога працівникам управління. Членами робочої групи зазначено, що переважна більшість рекомендацій, наданих раніше реалізовано управлінням у своїй діяльності.

Загалом, аналіз стану фактичного виконання вимог контрольних документів органів влади вищого рівня та обласної державної адміністрації свідчить про достатній рівень виконавської дисципліни, спостерігаються зрушення в удосконаленні форм і методів контролю за ходом реалізації документів. Проте, залишаються можливості для покращення в частині планування роботи, ведення діловодства, звернень громадян та здійснення контролю за викона­нням документів.

За результатами проведеної оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами і дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядчими документами голови обласної державної адміністрації діяльність управління житлово-комунального господарства обласної державної адміністрації визначається як недостатньо ефективна.

Заступник керівник апарату обласної державної адміністрації, керівник робочої групи  

 

____________

 

 

Дикий А.П.

Начальник відділу контролю апарату обласної державної адміністрації, заступник керівника робочої групи  

 

____________

 

 

Матковський Г.В.

Заступник начальника організаційного відділу апарату облдержадміністрації  

____________

 

Бадя А.І.

Завідувач сектору забезпечення доступу до публічної інформації апарату обласної державної адмі­ністрації  

 

____________

 

 

Вінер М.В.

Головний спеціаліст юридичного відділу апарату обласної державної адміністрації  

____________

 

Гнатюк О.О.

Начальник загального відділу апарату обласної державної адміністрації  

____________

 

Гудловська Л.С.

Заступник начальника відділу з питань персоналу та нагород апарату обласної державної адміністрації  

 

____________

 

 

Гурна О.М.

Начальник відділу роботи із зверненнями громадян апа­рату обласної державної адміністрації  

 

____________

 

 

Лопатовська Н.В.

30.11.2018