07.09.2022 — 09:18

Як прихистити дитину під час війни?

Станом на 15 серпня 2022 року на чат-бот « Дитина не сама» поступило майже 22000 звернення з бажанням прихистити в своїй сім’ї дитину, яка залишилась без батьківського піклування. Ці сім’ї було поінформовано про особливості тимчасового влаштування дітей, які залишились без батьківського піклування в період воєнного стану, та запропоновано заповнити розширену анкету. Заповнену анкету подали 8 559 сімей.

В період з 12 травня по 25 липня проведено навчання для 22 груп учасників, в яких взяли участь 2 053 сім’ї. Завершили навчання та підтвердили своє бажання прихистити дитину 1287 сімей з м. Київа та 23 областей України. Представники Хмельницької області також виявили бажання долучитися до даного проекту та зареєструвалися у кількості 285 осіб в чат-боті «Дитина не сама».

Днями на Хмельниччині завершився черговий етап триденних навчань сімей з питань безпеки, особливостей догляду та адаптації дитини, які зареєструвалися у чат-боті та виявили бажання тимчасово прихистити дитину, яка залишилася без батьківського піклування.

Експрес навчання проводила сертифікований тренер – заступник директора Хмельницького обласного центру соціальних служб Наталія Мельник. За її словами, за умовами тимчасового влаштування, дитина у родині може залишатися до завершення воєнного стану або до моменту, коли знайдуться її родичі чи батьки. Якщо ж так сталося, що рідних у хлопчика чи дівчинки немає – саме та сім’я, де дитина жила тимчасово, отримує першочергове право на усиновлення чи опіку.

До тих родин, які виявили бажання прийняти дитину та пройшли навчання звертатимуться регіональні Служби у справах дітей, коли виникне необхідність тимчасового влаштування дитини. Служба у справах дітей надаватиме підтримку та здійснюватиме контроль за умовами проживання, навчання та виховання дитини. На черговому етапі навчання пройшли 12 родин, охочих прихистити дитину.

Нагадуємо, навчання сімей відбувається у рамках проєкту ЮНІСЕФ «Моніторинг потреб та підтримка дітей в період воєнного стану», що реалізується МБО «Партнерство «Кожній дитині».

Завдання чат-боту: 1) відбір сімей, до яких в разі потреби будуть тимчасово влаштовані діти, які залишились без батьківського піклування в період воєнного стану в Україні; 2) популяризація сімейних форм виховання, сприяння розвитку усиновлення, сімейних форм виховання та патронату.