23.01.2020 — 09:44

Про підсумки розвитку дошкільної освіти області у 2019 році та перспективи на 2020 рік

21 січня Департаментом освіти і науки облдержадміністрації проведено обласну нараду спеціалістів/методистів місцевих органів управління освітою, відповідальних за питання дошкільної освіти.

Під час наради  розглянуто питання про підсумки розвитку дошкільної освіти області у 2919 році та перспективи на 2020 рік. Директор Департаменту Олег Фасоля  наголосив на тому, що протягом 2019 року Департаментом, місцевими органами управління освітою забезпечувалась реалізація державної політики в галузі дошкільної освіти. Зусилля спрямовувались на модернізацію системи освіти, створення умов для підвищення якості надання освітніх послуг, розширення доступу до дошкільної освіти, створення додаткових місць для дітей дошкільного віку. Здійснено ряд заходів щодо розширення та удосконалення мережі закладів дошкільної освіти.

Проаналізовано досягнення у сфері дошкільної освіти в області, відзначено, що протягом 2019 року відкрито 1 новобудову закладу дошкільної освіти у м. Хмельницький, 5 дошкільних закладів у пристосованих приміщеннях (по 2 – у Судилківській ОТГ, Ярмолинецькому районі, 1 – у Наркевицькій ОТГ), відкрито 1 дошкільний підрозділ при школі у Розсошанській ОТГ, реконструйовано 1 дитячий садок у Красилівській ОТГ, відкрито 2 додаткові групи у функціонуючих дошкільних закладах (у Деражнянському, Ізяславському районах). Всього створено 433 додаткових місця.

Завдяки проведеній роботі в області у 2019 році покращено показники охоплення дітей дошкільною освітою – 97 %  (у 2018 р – 96 %), завантаженості закладів дошкільної освіти – на 100 місцях виховується 110 дітей (у 2018 році – 116), зменшено чергу на влаштування дітей у заклади дошкільної освіти на 893 дитини.

На нараді окреслено перспективи та пріоритети у сфері  дошкільної освіти на 2020 рік. Основними пріоритетами є забезпечення доступності до якісної дошкільної освіти для кожної дитини; збільшення частки охоплення дітей дошкільною освітою шляхом урізноманітнення форм освіти, подолання черги на влаштування до дошкільних закладів, створення додаткових місць у закладах освіти для дітей дошкільного віку; безбар’єрний та інклюзивний доступ до здобуття дошкільної освіти (підтримка дітей з особливими освітніми потребами, надання послуг Інклюзивно-ресурсними центрами); забезпечення якості дошкільної освіти, що передбачає створення сучасного, безпечного, інклюзивного та комфортного освітнього середовища; упровадження сучасних освітніх методик та технологій; оновлення системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти тощо. Надано рекомендації щодо організації роботи закладів дошкільної освіти у 2020 році.