26.11.2020 — 14:28

Тіньова пандемія: Насильство проти жінок під час COVID-19

Пандемія COVID-19 завдала відчутних ударів не тільки світовій фінансово-економічній системі, але й суттєво вплинула на дотримання права людини та ґендерну рівність. Після спалаху COVID-19 кількість випадків насильства по відношенню до жінок і дівчаток, особливо побутового насильства, збільшилася.

Як свідчать дані, одна з трьох жінок і дівчаток відчуває фізичне або сексуальне насильство хоча б раз в житті. Найчастіше це відбувається з боку інтимного партнера. Після спалаху коронавірусної інфекції COVID-19 кількість випадків насильства зросла. Про збільшення випадків домашнього насильства під час пандемії свідчить факт,  що в деяких країнах кількість звернень на «гарячі лінії» збільшилася уп’ятеро.

Ситуація свідчить про те, що такі пандемії, як COVID-19, можуть підвищити не лише рівень домашнього насильства, але й інші форми насильства щодо жінок та дівчат. Зростає насильство щодо жінок-медичних працівників, а також працівників-мігрантів та домашніх працівників. Саме тому дуже важливим включення пріоритетних завдань щодо боротьби з насильством щодо жінок та дівчат у рамках заходів із реагування та відновлення COVID-19.

З метою оперативного реагування та допомоги усім, хто постраждав від домашнього чи іншого виду насильства або став його свідком, працює  НАЦІОНАЛЬНА ГАРЯЧА ЛІНІЯ З ПОПЕРЕДЖЕННЯ ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА, ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ ТА ҐЕНДЕРНОЇ ДИСКРИМІНАЦІЇ:

0 (800) 500 335 або 116 123 (з мобільного) (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів будь-яких операторів по всій території України)

“Гаряча лінія” працює цілодобово.  Перше, що запитують консультанти “гарячої лінії” – це чи нема загрози життю і здоров’ю в даний момент. Якщо небезпеки просто зараз немає, але потрібно з кимось порадитися, як дати раду насильству вдома, то спеціалісти дадуть консультацію.

В телефонному режимі вони допоможуть розробити план дій для конкретного випадку тієї людини, яка телефонує, розкажуть яку допомогу можна отримати безпосередньо у її районному центрі. У спеціалістів національної “гарячої лінії” є відповідні бази даних служб, які надають ті послуги, яких потребує жертва домашнього насильства – соціальні, медичні, психологічні, юридичні. Вони порадять, наприклад, куди звернутися, якщо жертва насильства хоче розлучитися із кривдником, але не знає як і на що може претендувати після розлучення. Фахівці національної “гарячої лінії” надають консультації і допомагають постраждалим спланувати подальші кроки анонімно і безкоштовно.