02.12.2020 — 14:53

Залізничні вантажні перевезення – на конкурентних засадах

Правління АТ «Укрзалізниця» затвердило договір про допуск приватних локомотивів до роботи на залізниці. Про це повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій. Мова йде про реалізацію експериментального проєкту із допуску приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування, яке впроваджує Мінінфраструктури.

«Укрзалізниця погодила договір про допуск приватних локомотивів до роботи на залізниці. І ми в очікуванні виходу перших приватних компаній на колії УЗ. Розраховую, що договір буде укладено якнайшвидше», – зазначив очільник Міністерства.

Першим учасником експерименту було визначено ТОВ “Українська локомотивнобудівна компанія”, яка здійснюватиме курсування приватних локомотивів одразу на 9-х дільницях залізниці на Західній Україні, 8 з  яких пролягають територією Хмельницької області ( Тернопіль – Шепетівка; Шепетівка – Калинівка 1; Старокостянтинів 2 – Гречани; Старокостянтинів 1 – Гречани; Старокостянтинів 2 – Калинівка 1; Старокостянтинів 1 – Калинівка 1; Гусятин – Ярмолинці – Гречани; Кам’янець-Подільський – Гуменці – Балин – Дунаївці – Ярмолинці – Гречани).

За словами Владислава Криклія, відбір учасників для участі в експериментальному проєкті триває, а інтерес з боку ринку виявився значним. «Завдяки йому ми зможемо протестувати функціонування ринку залізничних перевезень в умовах роботи декількох залізничних перевізників. Також це дозволить відпрацювати технічні та технологічні особливості реалізації доступу до залізничної інфраструктури та дослідити ризики в організації безпеки руху під час експлуатації приватних поїздів на залізничній мережі загального користування», – пояснив Міністр.

Разом з тим, Міністерство інфраструктури продовжує реалізовувати плани, визначені Президентом, щодо створення конкурентного ринку залізничних перевезень. Розвиток такого ринку, ліквідація монополії УЗ та створення рівноправного доступу до залізничної інфраструктури є також одним із зобов’язань України в рамках Угоди про Асоціацію з Євросоюзом.