15.02.2021 — 13:25

Близько третини українців отримують допомогу від держави в сфері оплати житлово-комунальних послуг

Незважаючи на те, що в Україні реалізовані програми підтримки доходів найуразливіших категорій людей, але цього все одно не достатньо, адже рівень доходів багатьох родин залишається низьким Про це зауважила Міністр соціальної політики Марина Лазебна на відкритті другого Всеукраїнського Форуму «Україна-30. Платіжки». Вона підкреслила, що для підтримки людей в ситуації зростання тарифів включаються механізми державної підтримки споживачів житлово-комунальних послуг.

Фактично, у держави є дві програми допомоги людям з оплатою житлово-комунальних послуг:
-пільги окремим категоріям (від 25 до 100% вартості житлово-комунальних послуг)
– та гнучкий механізм – субсидії тим, у кого доходів не вистачає на оплату послуг.

Протягом 2020 року програму субсидій удосконалювали, щоб не залишити поза увагою держави жодного домогосподарства, яке потребує допомоги:
-збільшили соціальні норми споживання комунальних послуг, адже люди більше були вдома,
-автоматично перепризначали субсидії,
-надали можливість отримати субсидії тим, у кого родичі, що прописані в квартирі, там фактично не проживають,
-дали можливість ДБСТ отримати субсидію на всю опалювальну площу таких будинків, тощо.

Субсидії зараз отримують близько 3 мільйонів домогосподарств, а пільги на житлово-комунальні послуги отримують близько 1,8 мільйона людей, отже, близько третини українців отримують допомогу від держави в сфері оплати житлово-комунальних послуг. Важливо розуміти, що субсидії – це тимчасове явище. Коли економіка починає працювати нормально, доходи населення зростають і з часом одержувачів субсидій стає все менше. Так, це працює в багатьох країнах.

“Пандемія ще більше підкреслила необхідність активної ролі держави у розбудові справедливих соціальних відносин, суспільства рівних можливостей та забезпечення стійкого розвитку. Тому запорукою зміцнення країни та її сталого розвитку є те, наскільки вона здатна побудувати соціальний діалог замість суперечок, наскільки здатна побудувати такі суспільні відносини, де громадяни отримуватимуть відповідь на свої очікування щодо допомоги в ситуаціях незахищеності: хвороби, втрати роботи, складних життєвих обставинах і, в тому числі, зростання тарифів,” – зазначила Марина Лазебна.