Як громадам отримати кошти з державного бюджету на розвиток ЦНАП
24 березня Уряд затвердив Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) (Постанова №249).
231 млн грн у цьому році держава спрямує в громади для забезпечення доступності і підвищення якості адміністративних послуг. Головним розпорядником коштів субвенції є Міністерство цифрової трансформації України.
Особливості отримання субвенції на розвиток мережі ЦНАП пояснила Яніна Казюк, експертка з фінансів та інструментів регіонального і місцевого розвитку.
Вона зазначила, шо отримати кошти субвенції можуть виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, військово-цивільних адміністрацій.
«Документи на отримання коштів субвенції у 2021 році приймаються Мінцифрою протягом 30 робочих днів з дня набрання чинності постановою», – наголосила Яніна Казюк.
Субвенція надається на:
- будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт будівель та приміщень для розміщення ЦНАП, у тому числі на завершення розпочатих у попередніх бюджетних періодах робіт з будівництва
- облаштування будівель та приміщень (де розміщений ЦНАП), на забезпечення ЦНАП (включаючи їх територіальні підрозділи і віддалені робочі місця) обладнанням, зокрема обладнанням для видачі паспортних документів, посвідчення водія та реєстрації транспортних засобів, технічними та програмними засобами, електронними системами документообігу та інформаційної взаємодії.
У 2021 році обов’язковими умовами щодо надання субвенції є:
- будівництво та облаштування/обладнання ЦНАП повинно здійснюватися з урахуванням вимог щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення та з урахуванням вимог Закону України “Про адміністративні послуги”, Примірного положення про центр надання адміністративних послуг, затвердженого постановою Кабміну від 20.02.2013 р. № 118, Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг, затвердженого постановою Кабміну від 01.08.2013 р. № 588;
- співфінансування у 2021 році з місцевих бюджетів та позабюджетних коштів, не заборонених законодавством, повинно бути в обсязі не менш як:
10% загальної вартості товарів, робіт і послуг 1-го року будівництва центрів;
10% залишкової вартості товарів, робіт і послуг з будівництва ЦНАП, розпочатих у попередніх бюджетних періодах;
30% загальної вартості закупівлі товарів, робіт і послуг на облаштування/обладнання ЦНАП (крім випадку, передбаченого підпунктом 4 пункту 11 Порядку та умов).
Примітка: Джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів не можуть бути інші міжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам.
- документи для отримання субвенції повинні бути подані в обсязі, визначеному Порядком та умовами, затвердженими цією Постановою Кабміну №249;
- строки завершення робіт, що розпочаті в 2021 році, повинні не перевищувати:
двох років для робіт з будівництва ЦНАП;
одного року для робіт з облаштування/обладнання ЦНАП;
- для розміщення ЦНАП повинні бути надані в установленому порядку відповідні земельні ділянки, будівлі, приміщення;
- спрямування субвенції здійснюється на створення, приріст або оновлення основних фондів комунальної форми власності;
- наявність затверджених проектів будівництва та результатів проведення їх експертизи відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабміну від 11.05. 2011 р. № 560.
Порядок отримання коштів субвенції
Виконавчим органам сільських, селищних, міських рад, військово-цивільними адміністраціями необхідно надіслати до Мінцифри клопотання для отримання субвенції та відповідні матеріали.
Щоб отримати субвенцію, необхідно подати клопотання:
- у паперовій формі поштою за адресою: Міністерство цифрової трансформації України, вул. Ділова, 24, м. Київ, 03150;
- в електронній формі на офіційну скриньку Мінцифри: [email protected]. (Обов’язково підпишіть клопотання е-підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа)
Клопотання та матеріали приймаються (у тому числі в електронній формі з використанням електронного підпису, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа) у 2021 році протягом 30 робочих днів з дня набрання чинності постановою Кабміну від 24.03.2021 р. № 249, а у наступних бюджетних періодах – до 1 березня відповідного бюджетного року.
1. У клопотанні у довільній формі потрібно зазначити:
- напрями субвенції;
- обсяг субвенції (виходячи із загальної вартості товарів, робіт і послуг з будівництва та/або облаштування/обладнання ЦНАП);
- пропозиції щодо частки співфінансування за рахунок місцевого бюджету у відсотках загальної вартості товарів, робіт і послуг з будівництва та/або облаштування/обладнання (крім випадку, передбаченого підпунктом 4 пункту 11 Порядку та умов);
- строки завершення будівництва та/або облаштування/обладнання ЦНАП;
- інформацію про пріоритетність отримання субвенції.
2. До клопотання додаються матеріали:
- за напрямом – з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель та приміщень для розміщення ЦНАП:
– копія рішення місцевої ради або військово-цивільної адміністрації про утворення ЦНАП та його будівництво;
– витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень щодо земельної ділянки у разі будівництва ЦНАП;
– копія проекту будівництва ЦНАП;
– розрахунки вартості будівництва центру, деталізовані за видами робіт та роками;
– копія письмового звіту експертної організації за результатами експертизи проекту будівництва ЦНАП, у тому числі з врахування вимог щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
– гарантійний лист щодо забезпечення співфінансування у 2021 році та своєчасного використання субвенції у разі її отримання;
– матеріали щодо використаних коштів та виконаних робіт у попередніх бюджетних періодах, включаючи документи, що характеризують проведення будівельних робіт, які були виконані за рахунок коштів місцевого бюджету, міжбюджетних трансфертів та інших джерел, не заборонених законодавством (якщо роботи з будівництва ЦНАП були розпочаті у попередньому бюджетному періоді);
– фотоматеріали;
- за напрямом – з облаштування будівель та приміщень (де розміщений ЦНАП), на забезпечення ЦНАП (включаючи їх територіальні підрозділи і віддалені робочі місця) обладнанням:
– копія рішення місцевої ради або військово-цивільної адміністрації про утворення ЦНАП;
– техніко-економічне обґрунтування потреби в облаштуванні/ обладнанні ЦНАП;
– гарантійний лист щодо забезпечення співфінансування у 2021 році з місцевого бюджету та позабюджетних коштів та своєчасного використання субвенції у разі її отримання;
– підтвердні документи/гарантійний лист щодо організації каналу конфіденційного зв’язку між ЦНАП і Єдиним державним демографічним реєстром, а також проведення первинної державної експертизи для отримання атестата відповідності комплексної системи захисту інформації, зареєстрованого в Адміністрації Держспецзв’язку (у разі подання клопотання щодо забезпечення обладнанням для видачі паспортних документів, посвідчення водія та реєстрації транспортних засобів).
3. Розгляд клопотань та матеріалів здійснюється Комісією, яка утворюється Мінцифри.
Об’єкти, що не відповідають вимогам Порядку та умов не включаються Комісією до її пропозицій щодо внесення об’єктів до переліку.
Раніше у Мінцифри повідомляли, що на сьогодні у ЦНАП у середньому можна отримати 105 адміністративних послуг, а рівень задоволеності послугами вимірюється не у всіх Центрах. Команда Мінцифри працює над збільшенням кількості послуг до 400-800 і підвищенням рівня задоволеності до 90% і вище.