28.07.2020 — 18:55

В облдержадміністрації проаналізували питання дотримання фінансово-бюджетної дисципліни в області

Ще одне питання, яке обговорили сьогодні на колегії ОДА – стан дотримання в області фінансово-бюджетної дисципліни у 2019 році та І півріччі 2020 року. Як зазначив в.о. начальника Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області Андрій Парпура, за вказаний період управління провело 582 контрольних заходи (69 без урахування моніторингів закупівель), зокрема, 54 ревізії, 12 державних фінансових аудитів, 3 перевірки закупівель, 513 моніторингів закупівель.

Виявлено фінансових порушень, що призвели до втрат – 60,1 млн грн, в тому числі недоотриманих фінансових ресурсів на суму 14,5 млн грн, а також 45,6 млн грн незаконних, нецільових та недостач. За 8 ревізіями виявлено втрати внаслідок неефективних управлінських дій чи рішень на суму 56,9 млн грн.

Відшкодовано фінансових порушень, що призвели до втрат 40,4% від суми виявлених порушень, в тому числі 11,9 млн грн надійшло фінансових ресурсів, 12,4 млн грн відшкодовано незаконних, нецільових витрат та недостач. Посадовець зауважив, що в даному випадку залишається проблемою відшкодування виявлених контрольними заходами порушень та недоліків.

За результатами ревізій 37 осіб притягнуті до адміністративної відповідальності за порушення законодавства з фінансових питань, складено 1 протокол про порушення бюджетного законодавства та 28 протоколів про порушення законодавства про публічні закупівлі.

24 протоколи складено за наслідками ревізій, 4 протоколи за наслідками моніторингу закупівель, 42 ревізійних матеріали передано правоохоронним органам, за 17 розпочато досудове слідування.

Вручено 12 письмових повідомлень про підозру вчиненню кримінального правопорушення за переданими матеріалами контрольних заходів.

Державній службі фінансового моніторингу направлено 9 інформацій про операції, що підлягають фінансовому моніторингу на загальну суму 9.1 млн грн.

За результатами моніторингу 513 процедур закупівель товарів, робіт та послуг на загальну суму 1,39 млрд. грн. встановлено порушення законодавства у 484 випадках на суму 1,37 млрд. грн., у зв’язку з чим у 213 випадках відмінено торги на загальну суму 406 млн грн та розірвано 72 договори на суму 85,3 млн грн, проведено 12 фінансових аудитів якими виявлено низку фактів недоотримання доходів втрат фінансових і матеріальних ресурсів, упущеної вигоди, неефективних управлінських рішень, тощо.

У продовження обговорення питання фінансово-бюджетної дисципліни учасники колегії  заслухали також інформацію начальника ГУ Державного казначейства у Хмельницькій області  Олександра Мельничука, заступника начальника Департаменту фінансів ОДА Олексія Петричука, директора Департаменту освіти і науки ОДА Олега Фасолі, а також представників розпорядників коштів бюджету, у роботі яких було виявлено порушення та недоліки у зазначених напрямках.

Підсумовуючи обговорення, голова облдержадміністрації Дмитро Габінет акцентував особливу увагу на важливості ефективного розпоряджання коштами з боку органів місцевого самоврядування. Посадовець зауважив, що за наявними даними, окремі з них зволікають із освоєнням коштів, що були виділені їм у рамках субвенцій з державного бюджету, та нагадав, що в області були випадки, коли через неефективні управлінські рішення керівників окремих ОТГ такі кошти в кінці року поверталися до державного бюджету. Також він додав, що на особисті прийоми громадян, що проводяться зараз спільно з керівниками силових структур, переважна частина людей приходить саме зі скаргами та наріканнями на роботу органів місцевого самоврядування.

Звертаючись до очільників органів місцевого самоврядування, Дмитро Габінет наголосив, що незважаючи на відсутність дієвих інструментів контролю за рішеннями цих органів на законодавчому рівні, їх роботу в повному обсязі матимуть змогу оцінити мешканці відповідних територій, коли вирішуватимуть за кого віддавати голос на майбутніх місцевих виборах.

“Сьогодні саме в ОТГ сконцентровані майже всі ті повноваження, які забезпечують життєдіяльність населення на тій чи іншій території.  60% податку ПДФО, єдиний податок, податок на нерухомість – це те, що залишається зараз на місцях. Тому я звертаю вашу увагу, що сьогодні питання збору податків на місцях та  використання коштів – це пріоритетне завдання кожного керівника органу місцевого самоврядування,” – сказав очільник адміністрації.