24.11.2021 — 13:43
Програми підтримки підприємництва

До високого сезону Укрпошта та eBay запустили спільну кампанію на підтримку українських МСБ

Укрпошта запустила освітній E-Export портал для малого і мікробізнесу

Інформація

щодо міжнародної Програми  “Fit for Partnership with Germany” 

(“Готові до співпраці з Німеччиною”)

 

В рамках двостороннього співробітництва Міністерство економічного розвитку і торгівлі України та німецьке Товариство з міжнародного співробітництва (GIZ) реалізують Програму Fit for Partnership with Germany – Готові до співпраці з Німеччиною.

Програма є елементом зовнішньоекономічної політики Німеччини і шляхом організації бізнес-сесій в Німеччині сприяє виходу українських підприємств на міжнародні ринки, підвищенню конкурентоспроможності українських підприємств та вдосконаленню компетенцій українських менеджерів у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

 

Учасник Програми отримує можливість:

  • ознайомитися з Німеччиною як економічним партнером на її території
  • ознайомитися з німецькими компаніями зсередини
  • встановити контакти з німецькими компаніями і знайти надійних партнерів
  • набути інформацію про можливості збуту своєї продукції в Німеччині
  • безпосередньо ознайомитися з обладнанням, матеріалами і технологіями німецьких компаній та придбати необхідне
  • набути міжкультурні управлінські компетенції, що допомагають налагодити співпрацю з німецькими компаніями
  • набути практичного досвіду ведення переговорів з потенційними німецькими партнерами
  • стати частиною міжнародної бізнес-спільноти з ексклюзивним виходом на випускників з 19 країн – партнерів Програми різних сфер діяльності (більше 13.000).

 

Учасниками Програми можуть стати керівники середньої і вищої ланки та менеджери зі складу кадрового резерву бізнес-структур, що планують або здійснюють зовнішньоекономічну діяльність, та відповідають наступним вимогам:

вік від 25 до 45 років;

– вища освіта;

– посада – керівники середньої і вищої ланки та менеджери підприємств, що мають повноваження вести переговори і приймати рішення;

– володіння іноземною мовою (англійська, російська – для керівників сільськогосподарських підприємств та топ-менеджерів);

– підприємство зацікавлено у встановленні ділових зв’язків з підприємствами Німеччини.

 

У 2019-2020 роках українським менеджерам/підприємцям і керівникам підприємств пропонуються бізнес-сесії у Німеччині за наступними напрямками.

 

  1. Industry 4.0

(коопераційна сесія у Німеччині

з візитом та контактами на Hannover Messe)

 

Учасники

  • мають власні інноваційні розробки, які можуть представляти інтерес для німецьких партнерів

або

  • мають намір впровадити на своїх підприємствах інноваційні німецькі розробки, що грунтуються на ідеях та технологіях Industry 4.0

 

Пріорітетні напрямки:

  • Дигіталізація підприємств та виробництва (Digital factory, Smart Manufacturing)
  • Роботизація на виробництві та в сфері послуг, промислова автоматизація
  • Аддитивне виробництво (3D-друк)
  • Нові матеріали
  • Масова кастомізація
  • Безпілотний транспорт – автомобілі, навантажувачі, літальні апарати, їх застосування

в т.ч. в промисловості та сільському господарстві

  • Смарт фармінг
  • Смарт енергоефективність, технології зберігання та передачі енергії
  • Штучний інтелект
  • Інтернет речей та послуг
  • Комунікації та зв’язок
  • Big Data
  • Блокчейн
  • Робота з інформацією

 

Учасники можуть представляти будь-яку ланку в ланцюжку створення доданої вартості:

  • Дослідження та розробки
  • Виробництво
  • Логістика
  • Послуги
  • Маркетинг та продажі

 

Учасники можуть представляти як зрілі компанії, так і просунуті стартапи, які знаходяться на етапах росту / розширення і зацікавлені в масштабуванні бізнесу.

 

  1. Економічна кооперація у харчовій промисловості

 (коопераційна сесія у Німеччині з візитом та контактами на виставках

Grüne Woche, Süsswarenmesse, Fruitlogistika, Biofach)

 

Цільовою групою є менеджери середньої та вищої ланки, що представляють підприємства харчової промисловості:

  • виробники молочної продукції,
  • м’ясної продукції,
  • плодоовочевої продукції,
  • борошномельно-круп’яної продукції,
  • хлібобулочної продукції,
  • кондитерської, масложирової продукції
  • і інших напрямків харчової продукції

 

 

Підприємства зацікавлені у співпраці з бізнесом Німеччини та налагодженні контактів з виробниками технологічного обладнання харчової промисловості, механізації та автоматизації процесів виробництва, упаковки, зберігання та транспортування продуктів харчування.

Підприємства зацікавлені у виході на ринок Німеччини та інших видах співробітництва.

 

 

  1. Економічна кооперація (без галузевої специфіки)

 

Цільовою групою є менеджери середньої та вищої ланки українських підприємств з різних галузей економіки, що зацікавлені у співробітництві та налагодженні контактів з німецькими компаніями.

 

Українські підприємства зацікавлені у виході на ринок Німеччини та інших видах співробітництва.

Українські підприємства зацікавлені у співпраці з бізнесом Німеччини та налагодженні контактів з виробниками технологічного обладнання, механізації та автоматизації процесів виробництва, зберігання та транспортування.

 

Підприємства можуть представляти будь-яку ланку в ланцюжку створення доданої вартості:

  • Дослідження та розробки
  • Виробництво
  • Логістика
  • Послуги
  • Маркетинг та продажі

 

 

Як стати учасником Програми:

  1. Звернутись за інформацією або консультацією до Програмного бюро в Києві (керівник Офісу Програми – Степащенко Світлана Михайлівна, тел. +38 044 228 42 54; асистент проекту – Луценко Олена, +38 044 228 42 53, асистент проекту – Шевченко Світлана, +38 044 531 30 61.
  2. Заповнити аплікаційну форму в електронній формі та надіслати до Програмного бюро.
  3. Підготувати документи для проходження співбесіди.
  4. Пройти конкурсний відбір у своєму регіоні або в Києві (див. розділ  “Календар подій” рубрики “Програма для менеджерів”).

 

 

Більш детально з умовами участі у Програмі та вимогами до претендентів на участь у бізнес-сесіях в Німеччині можна ознайомитись за посиланням: https://ukraine.managerprogramm.de

 

 

Інформація щодо програм Європейського Союзу,
які надають підтримку українським підприємцям

 

1. Фінансовий інструмент для МСП (ЄБРР, KfW і ЄІБ)

Тривалість: 2010 – 2020 рр.

Бюджет: 30 млн. євро, 250 млн. євро інвестицій.

Виконавець: ЄБРР (Європейський банк реконструкції та розвитку), KFW (Німецький державний банк «Кредити для реконструкцій»), ЄІБ (Європейський Інвестиційний Банк).

Цільові групи: МСП країн Східного партнерства.

Заходи/продукти для МСП: широке коло фінансових послуг і продуктів для МСП, які збільшують доступність довгострокового фінансування для сектору МСП; кредити, у т. ч. в місцевій валюті, гарантування кредитів.

Більше інформації за посиланнями:

 

– ЄБРР: https://www.ebrd.com/news/2013/the-ebrd-and-the-eastern-partnership.html

 

– KfW: https://www.kfw-entwicklungsbank.de/International-financing/KfW-Development-Bank/Local-presence/Europe/Ukraine/

 

– ЄІБ: https://www.eib.org/projects/regions/eastern-neighbours/index.htm

 

 2.Програма підтримки малого бізнесу в країнах Східного партнерства

Тривалість: 2010 – 2019 рр.

Бюджет: 26 млн. євро.

Виконавець: ЄБРР.

Цільові групи: МСП.

Заходи/пропозиції для МСП: надання доступу до «ноу-хау», потрібних МСП для розвитку та нарощування свого бізнесу через залучення місцевих консультантів для вирішення конкретних бізнес-проблем або через залучення міжнародних радників для впровадження найкращих практик управління на підприємствах, які мають потенціал стати майбутніми лідерами ринку.

Більше інформації за посиланням: https://www.ebrd.com/ukraine.htm

 

3.Інструмент прямого фінансування ПВЗВТ (Поглиблена та всеохоплююча зона вільної торгівлі)

Тривалість: 2014 – 2024 рр.

Бюджет: 10 млн. євро грантів ЄС, 70 млн. євро інвестицій.

Виконавець: ЄБРР.

Цільові групи: Середні підприємства в Грузії, Молдові та Україні.

Заходи/пропозиції для МСП: фінансування капітальних інвестицій від 0,5 млн. євро до 10 млн. євро. Програма є частиною фонду, що підтримує імплементацію поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі.

Більше інформації за посиланням: https://www.ebrd.com/news/2015/ebrd-and-eu-step-up-support-for-small-businesses-in-georgia-moldova-and-ukraine.html

 

4.Європейський фонд для Південно-Східної Європи (EFSE) – Європейський регіон сусідства (ENR)

Тривалість: 2005 р. – не визначено.

Бюджет: 974 млн. євро (підписні зобов’язання від інвесторів).

Виконавці: Розпорядник фонду – Oppenheim Asset Management Services S.a r.I., Люксембург / Радник фонду – Finance in Motion GmbH, Франкфурт-на-Майні, Німеччина.

Цільові групи: Мікро- і малі підприємства та приватні домогосподарства з обмеженим доступом до фінансових послуг.

Заходи/пропозиції для МСП: кредити для мікро- і малих підприємств, кредити для сільської місцевості (зокрема на сільське господарство, домашню худобу, переробку продуктів сільськогосподарського виробництва), кредити житлового господарства, що надаються через місцеві комерційні банки, мікрофінансові та небанківські фінансові установи.

Більше інформації за посиланням: www.efse.lu

 

5.EU4Business: мережа Центрів підтримки бізнесу в Україні

Тривалість: 2016-2020 рр.

Бюджет: 40 млн. євро, більше 100 млн. євро прямих інвестиційних позик від ЄБРР.

Виконавець: ЄБРР.

Цільові групи: українські МСП, бізнес-консультанти, Центри підтримки бізнесу.

Заходи/продукти для МСП: заснування мережі Центрів підтримку бізнесу в українських регіонах (всього 15 Центрів), що надаватимуть доступ до «ноу-хау», нефінансових сервісів з розвитку бізнесу, відкриватимуть можливості нетворкінгу, сприятимуть в прямих позиках від ЄБРР.

 

6.Проект ЄБРР щодо спрощення ПВЗВТ (фаза І)

Тривалість: 2016 – 2019 рр.

Бюджет: 19 млн. євро., 380 млн. євро – майбутні позики.

Виконавець: ЄБРР.

Цільові групи: МСП, фінансові посередники в Грузії, Молдові та Україні.

Заходи/пропозиції для МСП: покращення доступу до фінансів, сприяння торгівлі, консультування для МСП, покращення діалогу з питань політики.

 

7.Фонд «зеленого» зростання – розширення інструменту інвестування для країн Східного сусідства

Тривалість: 2013 – 2019 рр.

Бюджет: 13,35 млн. євро.

Виконавець: ЄІБ, KfW.

Цільові групи: Мікро- і малі підприємства та приватні домогосподарства через місцевих фінансових посередників у Вірменії, Азербайджані, Грузії, Молдові, Україні.

Заходи/пропозиції для МСП: фінансування інвестицій в енергозбереження та відновлювальні джерела енергії для МСП, приватних домогосподарств та місцевих органів влади через місцевих фінансових посередників на повторній основі.

Більше інформації за посиланням: https://www.ggf.lu

 

8.HORIZON 2020 UKRAINE «Програми наукових досліджень та інновацій»

Тривалість: 2014-2020 рр.

Бюджет: 80 млрд. євро.

Національний координатор: Міністерство освіти і науки України, Національна академія наук України.

Цільові групи: Середні підприємства.

Заходи/пропозиції для МСП: дослідницька діяльність, інноваційна діяльність підприємств, підприємництво.

Більше інформації за посиланням: https://h2020.link/ ; https://www.bilat-ukraina.eu/en/393.php

9. Competiveness of Small and Medium Enterprises (COSME) – європейська програма підтримки малого та середнього бізнесу.

Тривалість: 2014 – 2020 рр.

Бюджет: 2,3 млрд. євро.

Цільові групи: МСП.

Заходи/пропозиції для МСП: Доступна для України Програма на 2016 рік складається із 25 підпрограм, які класифіковано за трьома напрямками: • полегшення виходу на зовнішні ринки; • поліпшення умов для конкурентоспроможності; • формування культури ведення бізнесу.

Більше інформації за посиланням: https://ec.europa.eu/easme/en/cosme, https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=8dc8c0b0-4e27-409c-b90e-f076ab2a27d8&title=ProgramiPidtrimkiPidprimtsiv