Хмельницька
обласна державна адміністрація

 Офіційне інтернет-представництво

03.04.2017 — 14:00

Відбулося засідання Регіональної ради з питань створення та забезпечення функціонування ОСББ

31 березня у приміщенні управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації відбулося засідання Регіональної ради з питань створення та забезпечення функціонування об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.

На засіданні розглянуто питання створення та функціонування ОСББ за 2016 рік. Заступник начальника управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації Григорій Ващук повідомив, що в області на 1 січня цього року багатоквартирний житловий фонд складає 4692 будинки. У 757 будинках створено 710 ОСББ, які обслуговують 2445,8 тис.м2 житла або 22,3% площі багатоквартирного житлового фонду. Якщо у 2015 році було створено 51 ОСББ, то у 2016 році у 2 рази більше – 105 ОСББ, з них у  м. Хмельницький – 47, м. Славута – 16, м. Кам’янець-Подільський – 12, м. Красилів – 11, м. Шепетівка – 8 ОСББ.

Також, 10 приватних підприємств обслуговують 474 житлових будинки (12,2% житлового фонду), 182 ЖБК обслуговують 174 будинків (5,5% житлового фонду). Всього приватними, не комунальними структурами обслуговується 1405 житлових будинків або 30%. Решта 3287 будинків або 70% житлового фонду  обслуговують комунальні підприємства.

Так, станом на 01.01.2017 року найбільша кількість ОСББ створена у містах: Хмельницький – 303, Кам’янець-Подільський – 159, Славута – 42, Шепетівка – 41  та у районах: Красилівському – 34, Городоцькому та Дунаєвецькому по 15, Віньковецькому – 14, Білогірському та Новоушицькому по 13,  Кам’янець-Подільському – 11, Летичівському – 9.

Разом з тим, в окремих районах та містах області така робота проводиться недостатньо. При наявності значної кількості багатоквартирного житлового фонду на сьогодні не створено жодного ОСББ у Полонському районі, де є 141 будинок та у Ізяславському районі, де нараховується 117 багатоквартирних житлових будинків.  Недостатньо проводиться робота і у м. Старокостянтинів, де нараховується 269 житлових будинків, при цьому створено лише 2 ОСББ.

Щодо питання визначення управителів будинків, то на сьогодні вони вже є у 265 багатоквартирних будинках, при цьому у 205-ти будинках управителів визначено мешканцями будинків, у 60 будинках управителів визначено місцевими органами влади за результатами проведених конкурсів.

Головою правління асоціації ОСББ та головою центру підтримки та розвитку ОСББ м. Кам’янець-Подільський Оленою Мазур були підняті питання щодо примусового встановлення газопостачальними підприємствами  загальнобудинкових лічильників газу на будинках ОСББ та щодо авансових платежів та розрахунків новоутворених ОСББ за електроенергію.

На питання відповідали запрошені на засідання директор комерційний ПАТ «Хмельницькгаз» Віталій Рейда та заступник директора комерційного ПАТ «Хмельницькобленерго» Борис Кравець.

Так, Віталій Рейда зазначив, що в тариф на газ, який встановлений державним регулятором НКРЕКП, передбачені кошти на встановлення лише загальнобудинкових лічильників газу, витрати на встановлення індивідуальних газових лічильників у квартирах в тарифі не передбачені.

Щодо питання авансових платежів та розрахунків новоутворених ОСББ за електроенергію, то заступник директора комерційного ПАТ «Хмельницькобленерго» Борис Кравець рекомендував таким ОСББ звернутися до електропостачального підприємства для перегляду договірних умов.

Також, головою правління Хмельницької асоціації ОСББ Юрієм Хмельницьким було порушено питання організації курсів та проведення навчання голів ОСББ і управителів будинків, на яке надав відповідь директор Хмельницького центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій Микола Баюк. Зокрема, він зазначив, що таке навчання на базі центру вже проводиться. У цьому році заплановано виїзди викладачів центру у міста області  для проведення відповідних навчальних семінарів.

За матеріалами управління житлово-комунального господарства ОДА