23.10.2017 — 09:48

Комітет з питань бюджету Верховної Ради України провів виїзне засідання на Хмельниччині

Перед початком засідання члени Комітету спільно з першим заступником голови обласної державної адміністрації Володимиром Кальніченко та головою обласної ради Михайлом Загородним вшанували пам’ять Героїв Небесної Сотні загиблих учасників антитерористичної операції та поклали квіти до фотогалереї пам’яті.

Проведення виїзних засідань є надзвичайно важливим, адже таким чином особисто можливо почути проблемні питання, які потребують вирішення на всеукраїнському рівні. Провів засідання Андрій Павелко, народний депутат, голова Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.
Перед початком розгляду питань директор Департаменту фінансів облдержадміністрації Сергій Пенюшкевич подякував центральній владі і бюджетному комітету за ефективність розпочатих реформ бюджетної децентралізації.

«Так, дійсно фінансовий ресурс місцевих бюджетів зріс. Про це свідчить позитивна динаміка виконання місцевих бюджетів області за 2016 рік та 9 місяців 2017 року», – зазначив Сергій Адамович.

У 2016 році у порівнянні з 2015 роком доходи загального фонду зросли на 50,7 відсотка або на 1203,2 млн. гривень. У січні – вересні 2017 року до загального фонду місцевих бюджетів області надійшло 3381,1 млн.грн., що на 888,4 млн.грн. або на 35,6 відсотка більше, ніж у  відповідному періоді минулого року.

Слід зазначити, що найбільш позитивно бюджетна реформа позначилась на містах обласного значення та об’єднаних територіальних громадах.

Найбільшу питому вагу в зведеному бюджеті області по доходах займає податок на доходи фізичних осіб – 61,2 відсотка, плата за землю – 12,9 відсотка, єдиний податок суб’єктів підприємницької діяльності – 12,7 відсотка, акцизний податок з роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 6,4 відсотка.

Позитивно сприяло збільшенню доходів місцевих бюджетів  запровадження акцизного податку на роздрібний продаж підакцизних товарів. У 2016 році з цього джерела місцеві бюджети області поповнились 335,3 млн.грн., а за 9 місяців поточного року – 281,1 млн. гривень. Частка цього податку у загальних надходженнях місцевих бюджетів становить 9,4 відсотка, що робить його четвертим за обсягом податковим джерелом.

Водночас, внаслідок реформи децентралізації, поряд із зростанням доходів міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад, по районних бюджетах та обласному бюджету відбувається зворотній процес, оскільки значна частина їх доходів іде на місця, і як наслідок вказані бюджети відчувають «голод» фінансових ресурсів.

Поряд з цим, обласний бюджет навантажено додатковими видатками. Так, з державного бюджету передано на фінансування заклади професійно-технічної освіти та заклади ветмедицини.
Таким чином, внаслідок зменшення доходів та навантаження видатками, якість обласного бюджету погіршилась на 0,5 млрд. гривень.

Також, варто зазначити, що якщо проект державного бюджету на 2018 рік буде прийнято у такому вигляді який він є зараз, то внаслідок, передачі на фінансування з обласного бюджету 9-ти ВНЗ І-ІІ р.а., як це передбачено проектом закону №7000, його видаткова частина, за попередніми розрахунками, зросте на 120,0 млн. гривень. Таке навантаження на обласний бюджет також вплине на якість районних бюджетів та бюджетів об’єднаних територіальних громад.

Розглядаючи питання створення повнопрофільної Хмельницької обласної дитячої лікарні та єдиного центру з надання кардіологічної та кардіохірургічної допомоги на базі Хмельницького обласного кардіологічного диспансеру доповів директор Департаменту охорони здоров’я Яків Цуглевич.

Яків Миколайович зазначив, що реформування галузі охорони здоров’я області проводиться у чіткій відповідності до напрямів державної політики виключно за вимогами чинного законодавства.

Головним питанням наразі є функціонування повнопрофільної Хмельницької обласної дитячої лікарні через будівництво нового лікувально-діагностичного корпусу на 185 ліжок (потреба в коштах становить 200 млн. грн.)

Обласна дитяча лікарня – це єдиний в області спеціалізований дитячий заклад третинного рівня. Однак, всупереч вимогам в структурі закладу відсутній повний спектр спеціалізованих медичних служб для надання допомоги дітям області. Така лікарня, на жаль, єдина в Україні. Розпорошення служб по різних закладах не сприяє раціональному використанню медичного потенціалу в інтересах здоров’я дітей області.

Концепцією створення повнопрофільної обласної дитячої лікарні попередньо пропонувалось будівництво двох нових корпусів на 110 та 75 ліжок.

Проте в сучасних умовах більш чіткого планування та ефективного використання ресурсів за пропозиціями комісій обласної ради, робочої групи, спеціалістів Департаменту суттєво переглянута проектно-кошторисна документація 2012 року.

Запропоновані зміни з розгортанням у новобудові 185 спеціалізованих ліжок, у т.ч. хірургічного та неонатологічного профілів, які враховують найкращі сучасні технології щодо медичних закладів. Зараз у трьох закладах області розгорнуто 495 спеціалізованих дитячих ліжок. При реалізації проекту ця кількість зменшиться на 100 з інтенсифікацією лікувально-діагностичного процесу.

Крім цього, не менш важливим питанням є створення єдиного центру з надання кардіологічної та кардіохірургічної допомоги на базі Хмельницького обласного кардіологічного диспансеру.
Враховуючи велику частку кардіологічної патології у структурі смертності населення, у державі впроваджується проект із створення та розвитку регіональних реперфузійних мереж.

Для цього в області передбачено проведення реконструкції будівлі обласного кардіологічного диспансеру для переводу у цей заклад з обласної лікарні відділення кардіохірургії та інтервенційної кардіології, що відповідатиме сучасним європейським стандартам. Внаслідок пацієнт матиме можливість отримати весь обсяг протокольного лікування в одному закладі.

Серед комунальних питань, розглянутих у ході засідання – добудова 2-ї гілки Чернелівського водогону. Загалом, загальна потреба у фінансуванні для завершення реконструкції водогону становить 220 млн. грн.

Завершуючи засідання, члени Комітету розглянули питання щодо фінансування реставраційних робіт у Державному історико-культурному заповіднику «Межибіж».

За результатом засідання присутні зазначили важливість розглянутих питань, конструктивність обговорення, та запевнили, що пропозиції з вирішення озвучених питань будуть детально опрацьовані.