23.02.2018 — 12:25

Ю. Бирка: Робота з розгляду порушених у зверненнях до органів виконавчої влади питань знаходиться на постійному контролі в облдержадміністрації

Про це зазначив керівник апарату адміністрації Юрій Бирка, під час колегії обласної державної адміністрації, звітуючи про підсумки роботи місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області з розгляду звернень громадян у 2017 році та завдання щодо підвищення її ефективності у 2018 році.

Так, на 01.01.2018 року до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування області надійшло 196478 звернень (2016 рік – 174863, збільшення на 21615 звернень), із них: 2129 звернень повторних або 1,1% від загальної кількості звернень (2016 рік – 1538), 3251 звернення – колективне або 1,6% від загальної кількості (2016 рік – 4309).

Загалом по області зберігається тенденція щодо збільшення кількості повторних звернень. У порівнянні з 2016 роком їх кількість збільшилася май­же на 40%, у тому числі до селищних рад – удвічі, сільських рад – на 49 від­сотків.

Протягом 2017 року у зверненнях до органів державної влади та органів місцевого самоврядування порушено 197,2 тис.різноманітних питань, що на 10% перевищує аналогічний показник 2016 року (179,3 тис. питань). Найчисельнішими були питання соціального захисту населення, аграрної політики та земельних відносин, комунального господарства. За звітний період до облдержадміністрації усього надійшло 7014 звер­нень, що на 2883 звернення менше ніж у 2016 році.

Керівництвом облдержадміністрації на особистих та виїзних особистих прийомах отримано 720 звернень, що на 513 менше ніж у попередньому році. Торік головою облдержадміністрації та його заступниками проведено 50 осо­бистих та 36 виїзних особистих прийомів громадян за місцем їх проживання. Прийнято 1044 особи, у тому числі на виїзних прийомах – 291 особу.

Надійшло поштою від громадян і вищестоящих органів виконавчої влади 6294 звернення, що на 2370 звернень менше у порівнянні з 2016 роком.

У 2017 році до облдержадміністрації із заявами, скаргами та пропо­зиціями, з урахуванням колективних звернень, звернулося 14960 осіб, які по­рушили 7014 питань (у 2016 році – 22267 осіб, які порушили 10036 питань).

Зареєстровано 135 колективних звернень або 1,9% від за­гальної кількості звернень (у 2016 році – 210 колективних звернень або 2,1%).

Юрій Ігорович відмітив, що кількість колективних звернень громадян, надісла­них облдержадміністрацією до районних державних адміністрацій, зменши­лася у переважній більшості районів області, водночас, вона зросла у Біло­гірському, Старосинявському, Шепетівському районах. Зменшилася їх кіль­кість і з міст обласного значення, за винятком Шепетівки.

Найбільшу питому вагу в загальній кількості звернень, які торік надійшли до облдержадміністрації, становили звернення від жителів міста Хмельницький – 56,7%, Хмельницького – 5,8%, Волочиського – 3,2%, Дунаєвецького – 3% районів. У порівнянні з 2016 роком у містах і районах області спостерігалося зменшення до облдержадміністрації письмових звернень громадян і звернень, отриманих на особистих та виїзних особистих прийомах.

Питома вага письмових звернень жителів області, одержаних облдерж­адміністрацією від органів влади вищого рівня збільшилася і становила 7% від їх загальної кількості. Зокрема, у 2017 році отримано з: Адміністрації Президента України – 155 звернень, що на 84 звернення менше ніж у попередньому році; Кабінету Міністрів України – 127 звернень, що на 4 менше ніж у 2016 році; Верховної Ради України і народних депутатів України – 80 звернень, що на 8 менше у порівнянні з 2016 роком; інших центральних органів влади – 64 звернення, що на 3 менше у по­рівнянні з минулим періодом; безпосередньо від громадян до облдержадміністрації – 5868 звернень, що на 2271 менше ніж у 2016 році.

Питома вага позитивно вирішених звернень, отриманих облдержадміні­страцією, становить 76% від їх загальної кількості.

Також посадовець проінформував, що для оперативного вирішення питань, що турбують жителів області, функціонує Обласний контактний центр, на який з початку року зателефонували 616 громадян, а через Урядовий контактний центр надійшло 8890 звернень.

Минулоріч приділялася особлива увага вирішенню проблем, з якими зверталися соціально незахищені верстви населення.

Так, малозабезпеченим і важко хворим жителям області для проведення  складних операцій та лікування, особам, переміщеним із тимчасово окупованої території України, з обласного бюджету виплачено 10277,0 тис. гривень.

Протягом 2017 року до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надійшло 48948 звернень від інвалідів загального захворювання, ветеранів праці, пенсіонерів, членів багатодітних сімей, інва­лідів війни та учасників бойових дій, або 386 звер­нень на 10 тис. населення (25% від загальної кількості звернень проти 25,8% у 2016 році).

У зверненнях громадян, що надійшли до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області протягом 2017 року, порушено 197208 питань різної тематики, що на 10% більше відповідного показника 2016 року.

Пріоритетними у зверненнях громадян залишалися питання соціального захисту населення – 78671 (40%) або 621 звернення на 10 тис. населення, на другому місці – питання аграрної політики та земельних відносин – 43253 (22%) або 341 звернення на 10 тис. населення, на третьому – комунального господарства – 15368 звернень (7,8%) або 121 звернення на 10 тис. населення, четвертому – житлової політики – 4305 (2,2%) або 34 звернення на 10 тис. населення.

“Робота з розгляду порушених у зверненнях до органів виконавчої влади питань, підвищення відповідальності керівників за невідкладне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви, скарги будуть і надалі знаходитися на постій­ному контролі в облдержадміністрації”, – додав доповідач.

В продовження колегії, Юрій Бирка проінформував учасників колегії про стан виконавської дисципліни в обласній державній адміністрації у 2017 році та зазначив, що за звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 10256 документів, у тому числі з Верховної Ради України – 385, Адміністрації Президента України – 166, Кабінету Міністрів України – 1067, міністерств, державних комітетів та інших центральних органів виконавчої влади – 1884.

Кількість вхідних документів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилася на 1681 одиницю або 16,4 відсотка. На контролі в обласній державній адміністрації перебувало 11762 завдання, визначених у 8067 документах.

Незважаючи на тенденцію щодо підвищення рівня виконавської дисципліни у минулому році мали місце недоліки в організації цієї роботи.

Зокрема, з порушенням встановлених термінів виконано 26 документів або 0,24% від загальної кількості.

Так, не забезпечено своєчасну підготовку відповідних листів та проектів інформацій на виконання контрольних документів Департаментом освіти і науки облдержадміністрації, Департаментом агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів облдержадміністрації, Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області, Департаментом економічного розвитку, промисловості та інфраструктури, управлінням регіонального розвитку та будівництва облдержадміністрації, обласними управліннями лісового та мисливського господарства, водних ресурсів, головними управліннями Держпродспоживслужби, статистики, службою автомобільних доріг в області, Шепетівським міськвиконкомом, управлінням молоді та спорту облдержадміністрації.

Також окремі виконавці не повертають документи до канцелярії облдержадміністрації, що унеможливлює ознайомлення з ними співвиконавців та суттєво впливає на якість та оперативність їх виконання. Такі порушення допущено департаментами екології та природних ресурсів, економічного розвитку, промисловості та інфраструктури, управліннями молоді та спорту, житлово-комунального господарства, регіонального розвитку та будівництва облдержадміністрації.

Крім того, значна частина інформацій щодо виконання завдань, визначених документами центральних органів виконавчої влади, надходить до обласної державної адміністрації з її структурних підрозділів у день закінчення контрольного терміну. Відповідальні за виконання керівники не дотримуються визначеного Інструкцією з діловодства в обласній державній адміністрації трьохденного терміну подання матеріалів.

Є факти неналежної співпраці між структурними підрозділами адміністрації при виконанні документів центральних органів влади та випадки підготовки неякісних інформацій на виконання документів центральних органів виконавчої влади.

Протягом звітного періоду на контролі перебувало 617 завдань, визначених у 310 розпорядженнях та 137 завдань, визначених у 33 дорученнях голови обласної адміністрації та протокольних рішеннях.

Переважну більшість розпорядчих документів керівництва облдержадміністрації виконано на належному рівні та у встановлені терміни.

Викликає стурбованість збільшення документообігу в обласній державній адміністрації за рахунок листів до місцевих органів виконавчої влади із структурних підрозділів обласної державної адміністрації. Протягом звітного періоду надіслано понад 100 таких документів.

З метою сприяння здійсненню повноважень обласної державної адміністрації  утворено понад 60 консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів. Переважна їх частина провадить свою діяльність відповідно до вимог, визначених положеннями.