18.04.2018 — 16:02

Відбулося засідання колегії Головного територіального управління юстиції

18 квітня відбулося засідання колегії Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області під головуванням  начальника ГТУЮ у Хмельницькій області  Худняка Віктора Анатолійовича.

На засідання колегії були запрошені: керівники структурних підрозділів апарату Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області, начальники територіальних відділів державної реєстрації актів цивільного стану.

Участь у роботі колегії також взяли директор Хмельницької філії державного підприємства «Національні інформаційні системи» Уршалович Т.В. та директор Хмельницької філії державного підприємства «Будинок юстиції» Чайковська І.С.

Порядок денний засідання колегії:

  1. Про стан наповнення Державного реєстру актів цивільного стану громадян відомостями, що містяться в книгах державної реєстрації актів цивільного стану за 1949-1945 роки.
  2. Про стан здійснення Головним територіальним управлінням юстиції державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань. Стан виконання рішення колегії № Рішення  №35  від 15.11.2017.
  3. Стан здійснення Головним територіальним управлінням юстиції повноважень щодо розгляду скарг у сфері державної реєстрації та взаємодії із суб’єктами державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та бізнесу.
  4. Про затвердження методичних рекомендацій для працівників юридичних служб підприємств, установ, організацій області на тему: «Правова експертиза нормативно-правових актів та прийняття Головним територіальним управлінням юстиції у Хмельницькій області рішення за результатами її проведення».
  5. Про затвердження методичних рекомендацій для державних реєстраторів речових прав на нерухоме майно на тему: «Особливості державної реєстрації прав на нерухоме майно на підставі судових рішень».
  6. Про затвердження методичних рекомендацій для нотаріусів на тему: «Спадкова трансмісія та спадкування за правом представлення».

 З першого питання  доповідала: начальник відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації ГТУЮ – Войтко Т.В.

Зокрема, була доведена до відома присутніх інформація  про стан наповнення Державного реєстру актів цивільного стану громадян відомостями, що містяться в книгах державної реєстрації актів цивільного стану за 1949-1945 роки, протягом I-го кварталу 2018 року. Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 24.07.2008 №1269/5 (зі змінами) «Про затвердження Інструкції  з ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян» загальна кількість актових записів цивільного стану за 1949-1945 роки, відомості яких необхідно внести до Реєстру протягом 2,5 років (до 31.12.2018), становить 416 524. Вище вказані відомості до Реєстру вносили 11 відділів державної реєстрації актів цивільного стану області, яким необхідно було щомісячно вносити відомості 9 520 актових записів. Доповідач проінформувала, що протягом I-го кварталу 2018 року внесені відомості 12 760 актових записів цивільного стану за 1945-1949 роки. Станом на 01.04.2018, внесено відомості 377 964 актових записів за вище вказані роки, що становить 90,7% від загальної кількості актових записів сьомої черги.

Доповідач підкреслила, що внесення відомостей до Реєстру актових записів цивільного стану  перебуває на постійному контролі керівництва Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області. Відділом державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації головного територіального управління юстиції щомісячно здійснювався моніторинг внесення відомостей до Реєстру актових записів за 1945-1949 роки кожним відділом окремо.

Далі начальник відділу  державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації ГТУЮ –  Іванова Н.К. проінформувала про стан здійснення Головним територіальним управлінням юстиції державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань.

Так, доповідач зауважила, що одним із основних напрямків роботи управління державної реєстрації  є реалізація  права громадян на свободу об’єднання для здійснення захисту своїх прав і свобод та інтересів людей, згідно зі статтями 36-37 Конституції України, шляхом державної реєстрації громадських формувань.

По напрямку реєстрації громадських формувань, за І квартал 2018 року працівниками відділу було розглянуто 168 комплектів документів щодо державної реєстрації громадських формувань. З них: прийнято 163 позитивних рішення про державну реєстрацію, що становить 97 % та 5 рішень про відмову у реєстрації (3 %).  На виконання вимог Закону України «Про громадські об’єднання» управлінням юстиції за звітний період зареєстровано 30 новостворених громадських об’єднань та 14 їх відокремлених підрозділів;  припинено – 2,  всього на території області зареєстровано – 1790 громадських об’єднань.

Головним територіальними управлінням юстиції на виконання Закону України «Про політичні партії в Україні» протягом звітного періоду 2018 року зареєстровано – 2 організації політичної партії, всього на території області зареєстровано – 7526; легалізовано 11 первинних осередків політичних партій, всього зареєстровано 8113 первинних осередків політичних партій.

Згідно Закону України «Про  професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» територіальним управлінням юстиції протягом поточного року зареєстровано 5 організацій профспілок (всього – 2980), припинено – 7.

На території області на сьогодні зареєстровано 18 організацій роботодавців та їх об’єднань, 12 – творчих спілок, постійно діючих третейських судів – 2.

Доповідач наголосила, що з метою підвищення якості надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації громадських формувань з адміністраторами ЦНАПів та працівниками місцевих центрів  з надання БВПД проведено 8 навчань. Крім того, проводиться робота щодо запровадження надання адміністративних послуг через всі ЦНАПи області. Також, для зручності громадян, в 2017 році Міністерством юстиції України запроваджено надання працівниками юстиції он-лайн консультації  через електронний портал «Он-лайн будинок юстиції». За звітний період через вказаний портал Головним територіальним управлінням юстиції надано 7 консультацій, з моменту запровадження – 24. Крім того,  триває надання консультацій через запроваджений Головним територіальним управлінням юстиції Портал державних послуг –iGov.

З третього питання  доповідала заступник начальника управління – начальник  Управління державної реєстрації ГТУЮ – Лисюк С.С.

Доповідач зауважила, що сьогодні у Хмельницькій області державну реєстрацію забезпечують 67 суб’єктів державної реєстрації, в яких працюють 134 державних реєстратори речових прав на нерухоме майно (з яких 29 ще здійснюють державну реєстрацію бізнесу) та 30 державних реєстраторів, які реєструють виключно суб’єктів господарювання. На території області діє 11 акредитованих суб’єктів, що здійснюють реєстрацію нерухомості і 2 акредитованих суб’єкта, що забезпечують реєстрацію бізнесу.

Наголосила , що протягом поточного року значно активізовано роботу щодо підвищення кваліфікації державних реєстраторів. Так,  у 2018 році вже проведено 13 навчань. У поточному році Управління продовжує  започатковану у 2017 році практику проведення виїзних семінарів. Також, проведено підвищення кваліфікації державних реєстраторів Хмельницької міської ради, Хмельницької філії  ДП “Сетам” і Хмельницького міського БТІ.

Загалом, у даних заходах взяли участь 59 державних реєстраторів та 21 адміністратор ЦНАПів. Крім того, працівники Відділу взаємодії були залучені до проведення 2 навчань, які проводились для нотаріусів області.

У сфері реалізації функції здійснення контролю щодо державної реєстрації нерухомості та бізнесу, у 2018 році Міністерством юстиції тимчасово заблоковано доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 8 державним реєстраторам Хмельниччини.

 Доповідач звернула увагу на діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області на розгляд  якої, станом на 18.04.2018 року, надійшло 5 скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації.

Відмітила, що рішення Комісії ГТУЮ ні до Міністерства юстиції, ні в судовому порядку – не оскаржувалися.

На засіданні  колегії ГТУЮ також були розглянуті та затверджені методичні рекомендації  на теми: «Правова експертиза нормативно-правових актів та прийняття Головним територіальним управлінням юстиції у Хмельницькій області рішення за результатами її проведення», «Особливості державної реєстрації прав на нерухоме майно на підставі судових рішень», «Спадкова трансмісія та спадкування за правом представлення».

За результатами обговорення були прийняті відповідні рішення.