24.05.2019 — 10:52

Вадим Лозовий: Маємо вжити усіх можливих заходів, аби завершити новозбудовану ділянку дороги М-12

23 травня голова облдержадміністрації Вадим Лозовий провів зустріч із представниками організацій та фірм, що займаються ремонтом та утриманням доріг в області. Пріоритетним питанням, що обговорювалося у ході спілкування, було завершення будівництва ділянки автошляху М-12. Окрім того, голова заслухав загальну інформацію щодо стану автошляхів області, як державного, так і місцевого значення.

До участі в зустрічі долучилися т.в.о. заступник голови облдержадміністрації Сергій Ткачук, керівник  Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області Петро Гнидюк, представники фірми “Сіньдзянь Комюнікейш”, що виконує роботи з ремонту та реконструкції дорожнього покриття на 40-кілометровій ділянці ділянці автошляху М12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка, що тягнеться  від Голоскова до межі з Вінницькою областю, фірми “Рендел”, що здійснює технічний нагляд за виконанням  цих робіт відповідно до доручення Світового банку, а також представники ДП “Хмельницький облавтодор” та Служби місцевих автодоріг. На зустріч також запросили місцевих журналістів.

Як зауважив Вадим Лозовий, найважливішим питанням, що потребує негайного реагування, є завершення робіт на ділянці М-12 протяжністю 4,9 км. Тут китайський підрядник виконав переважну частину робіт, але  Укравтодор вирішив з 3 червня розірвати контракт із цим підрядником через систематичне невиконання узятих зобов’язань.  Посадовець нагадав, що китайці мали відкрити цю ділянку ще на початку травня, однак наразі знову не виконали заявлений обсяг робіт.  Через те, що фірма-підрядник не забезпечила належного утримання частини дороги, де не велися роботи, це призвело до практично повного руйнування окремих її ділянок. Тому автотранспорт попри заборону починає рухатися по новозбудованій ділянці.

“Ми бачимо, що цією ділянкою вже їдуть навіть вантажівки. Але відсутній верхній шар покриття, тому ми можемо втратити  вже й цю ділянку. Зараз найголовніше завдання  – щоб китайський підрядник до 2 червня завершив усі роботи, аби можна було відкрити цю частину дороги для автотранспорту,” – наголосив Вадим Миколайович.

У ході обговорення Алі Ходжаті, представник “Рендел”, зауважив, що одним із шляхів вирішення цього завдання може бути передача ділянки фірмі-субпідряднику, аби встигнути виконати роботи до закінчення контракту. При цьому кошти за їх виконання буде відшкодовувати саме “Сіньдзянь Комюнікейшн”. Петро Гнидюк додав, що в області таку роботу може виконати принаймні три будівельних фірми, що мають потрібні технології виготовлення асфальтобетонних сумішей, які використовуються для верхнього шару дорожнього покриття. За попередньою оцінкою таким чином можна укластися в потрібні терміни.

Слід зазначити, що китайський підрядник для участі в зустрічі направив представників, які не уповноважені приймати управлінські рішення. На усі питання, що ставилися під час обговорення шляхів вирішення проблеми, китайці знову і знову посилалися на необхідність консультуватися з юристами та керівництвом та усіляко уникали відповідей. Зважаючи на ситуацію, Вадим Лозовий попросив їх покинути зустріч.

За результатами обговорення вирішено терміново провести ще одну зустріч із керівництвом “Сіньдзянь Комюнікейшн”, а також з представниками фірм, що можуть виступити субпідрядниками.

“Маємо вжити усіх можливих заходів, аби завершити цю ділянку дороги до закінчення контракту з китайцями. Я готовий задіяти усі важелі, що мені доступні, зустрітися з вищим керівництвом, бо ризикуємо втратити навіть ту невелику ділянку дороги, що вдалося поремонтувати, адже процес передачі автошляху на баланс САД в області та проведення нових тендерних процедур займуть тривалий час. Вже зараз зрозуміло, що за найбільш оптимістичними оцінками дорогу матимемо за два роки”, – констатував очільник області.