21.06.2019 — 13:00

Безпека при виконанні лівих поворотів на трасах буде підвищена, – Парцхаладзе

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України урегульовує норму щодо проектування лівих поворотів на трасах для підвищення безпеки руху. Відтак на дорогах з інтенсивністю понад 11 тисяч авто на добу мають обов’язково влаштовуватися лише різнорівневі розв’язки, на трасах з інтенсивністю від 5 до 11 тисяч авто на добу – кільцеві розв’язки або безпечні ліві повороти (кільцеві розвороти), а на трасах до 5 тисяч авто на добу окрім кільцевих розв’язок і розворотів також дозволяється проектувати ліві віднесені повороти.

Норми стосуються будівництва нових та реконструкції існуючих трас і містяться у проекті нових змін до ДБН «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво», які наразі розробляє ДП «ДерждорНДІ».

«За підрахунками експертів галузі, до 30% ДТП на трасах відбувається саме при виконанні лівого повороту. Ці повороти дуже небезпечні, особливо на ділянках дороги з великою інтенсивністю руху. Тому ми продовжуємо удосконалювати вимоги до проектування цих поворотів на трасах. Так, раніше ми пропонували влаштовувати ліві повороти лише на ділянках доріг з інтенсивністю руху до 20 тисяч авто на добу. Тепер ми чітко визначили, які саме вони мають бути – різнорівневі, кільцеві розв’язки, безпечні кільцеві розвороти або звичайні ліві віднесені повороти, і зробили чітку градацію відповідно до інтенсивності трас», – сказав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

За оцінками експертів, це дозволить на 50% зменшити кількість аварій на цих ділянках руху на трасах та в цілому сприятиме підвищенню безпеки руху і зменшить кількість заторів.

Нагадаємо, що раніше Мінрегіон пропонував влаштовувати безпечні ліві повороти на трасах в одному рівні – кільцеві розвороти. Їх можна виконати шляхом влаштування додаткового місця з лівого боку проїзної частини для можливості маневрування авто. Практика влаштування таких поворотів сьогодні працює у багатьох країнах Європи та світу, наприклад, в Італії та США.

За інформацією відділу містобудування та архітектури облдержадміністрації