15.09.2020 — 17:45

Відбулося засідання Координаційної ради з безпеки дорожнього руху при ОДА

В облдержадміністрації відбулося засідання Координаційної ради з безпеки дорожнього руху. Провів його заступник голови ОДА Сергій Ткачук. До обговорення питань порядку денного долучилися представники профільного управління інфраструктури, а також САД у Хмельницькій області, ДП “Хмельницька обласна служба місцевих доріг”, Укртрансбезпеки, Патрульної поліції, Національної поліції, ДП “Облавтодор” та інші.

Значну увагу члени Координаційної ради приділили питанню збереження доріг області, адже безпека на дорогах залежить і від того, наскільки якісним буде дорожнє покриття. А враховуючи, що цьогоріч в області триває ремонт доріг в небачених раніше масштабах,  правильне їх утримання та експлуатація є також запорукою ефективного використання коштів, які були витрачені на цей ремонт. Саме тому налагодження в області ефективного габаритно-вагового контролю є одним із першочергових завдань, що стоять перед огранами влади та доржніми службами.

У ході обговорення учасники наради проаналізували заходи, що вживалися в області з метою запобігання руйнування дорожнього полотна через перевантаження транспорту. Зокрема, було узгоджено позицію щодо кількості майданчиків, які планується облаштувати наступного року для розміщення пересувних габаритно-вагових комплексів. Попередньо планується закласти кошти в бюджеті на облаштування 5 таких майданчиків на різних автодорогах області.

Як повідомив начальник Управління Укртрансбезпеки в області Віталій Дзюба, з початку року інспекторами виявлено 259 фактів перевантаження транспортних засобів, за що накладено санкцій на суму понад 50 тис €. Складено постанов на 2 млн.грн, 800 тис.грн уже перераховано до бюджету. Як зазначає посадовець, наразі фахівці Укртрансбезпеки готові до переходу на цілодобовий режим проведення вагового контролю.

Також Сергій Ткачук доручив представникам дорожніх служб вивчити питання щодо можливості впровадження в області вагового контролю шляхом встановлення спеціальних датчиків на мостах, що здійснюють зважування у русі. На відміну вагових комплексів WIM, вони значно дешевші. Розробка ця була презентована під час одного із форумів, присвяченого безпеці доріг. Досвіду їх експлуатації в Україні поки що немає, але вони можуть бути ефективними на автошляхах, де існують штучні споруди. Як і при використанні  WIM, факт перевантаження транспортного засобу має бути зафіксований на контрольному зважуванні.

Окрему увагу члени Координаційної ради звернули на питання підготовки області до зимового періоду. Як наголосив Сергій Ткачук, область має бути готова до реагування на ситуації, що можуть виникати під час осінньо-зимового періоду. У зв’язку із цим він доручив напрацювати комплекс заходів та розробити порядок реагування на можливі надзвичайні ситуації, що можуть виникати на дорогах взимку. Також посадовець звернув увагу на те, що особливістю цьогорічного зимового періоду буде те, що після місцевих виборів відбуватиметься подальше реформування органів влади: в області  повноцінно розпочнуть функціонувати 60 ОТГ, причому багато з них будуть новоствореними, а існуючі райдержадміністрації перебуватимуть у процесі ліквідації.

Також на завершення учасники засідання обговорили питання проведення навчання у дорожньо-експлуатаційних організаціях до готовності оперативно реагувати для запобігання виникнення надзвичайних ситуацій на автодорогах області під час екстремальних дорожних умов.