08.08.2016 — 17:48

Проведення державних закупівель в галузі охорони здоров’я

34731Згідно з прикінцевими та перехідними положеннями (розділ 9) Закону України «Про публічні закупівлі» №922 від 25.12.2015 року цей Закон був введений в дію з 01 квітня 2016 року для центральних органів влади та замовників, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання та з 01 серпня 2016 року для всіх замовників.

Підприємства області, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання такі як: МКП «Хмельницьктеплокомуненерго», КП ХКП «Електротранс», Регіональна філія ПАТ «Укрзалізниця», ВП ХАЕС ДП «НАЕК «Енергоатом» , КП «Південно-Західні тепломережі»   з квітня поточного року активно проводять електронні закупівлі в системі Prozzoro.

Відповідно до частини 2 Розпорядження КМУ «Про реалізацію пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів» №501-р від 20.05.2015 року при впровадження процедури електронних закупівель товарів (далі – пілотний проект), вартість яких не перевищує суми, визначеної Законом України “Про здійснення державних закупівель” замовники самостійно приймають рішення щодо участі в пілотному проекті.

Очікувана вартість товарів, що закуповувались Департаментом охорони здоров’я ХОДА впродовж поточного року у всіх випадках перевищувала вартісну межу (200 тис. грн.) визначену ст. 2 Законом України «Про здійснення державних закупівель». В зв’язку з цим комітет з конкурсних торгів Департаменту був зобов’язаний провести відкриті торги в порядку визначеному Законом. Проведення закупівель медикаментів до серпня 2016 року в системі ProZorrо призвело б до грубих порушень комітету вимог діючого законодавства у сфері державних закупівель.

Згідно з даними системи електронних держзакупівель ProZorrо всі відкриті торги Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міськдержадміністрації проведені на закупівлю витратних матеріалів для гемодіалізу відображені як «паперові торги», також враховуючи зазначену очікувану вартість закупівель (4,2 млн., 8,9 млн.), зрозуміло що застосовувалися відкриті торги з міжнародною публікацією, а не система електронних закупівель.

Закупівля витратних матеріалів для гемодіалізу проведена в березні 2016 року Хмельницькою обласною лікарнею з урахуванням рекомендацій Антимонопольного комітету України, крім того за результатами розгляду пропозицій конкурсних торгів акцептовано найбільш економічно вигідну пропозицію – Товариства з обмеженою відповідальністю «Румед» (Лот 1- 34 103 040,00 грн. з ПДВ, Лот 2- 10 602 587,20 грн. з ПДВ)

В державі на сьогодні діє ряд нормативних документів, що регулюють порядок ціноутворення медикаментів, а саме згідно Постанови КМУ «Питання декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення» №240 від 02.07.2014 року із змінами заклади і установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, закуповують лікарські засоби і вироби медичного призначення за цінами, які не перевищують рівня задекларованих змін оптово-відпускних цін з урахуванням податків та зборів, а також граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955 “Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення”.

Питання дотримання регламентованих граничних цін на лікарські засоби, що закуплені за результатами проведених відкритих торгів Департаментом охорони здоров’я, контролюється на всіх стадіях закупівлі: при розрахунку очікуваної вартості, під час розгляду цінових пропозицій та підписанні договору про закупівлю.

У депутатському зверненні народного депутата України Богомолець О.В. до Кабінету Міністрів України від 30.05.2016 року щодо закупівлі лікарських засобів та виробів медичного призначення  проаналізовано укладені договори в регіонах на закупівлю препаратів інсуліну за результатами проведених процедур закупівель за державні кошти. В зазначеному аналізі Хмельницька область приводиться як приклад закупівлі інсулінів за нижчими цінами, ніж середні по Україні.

З метою належної реалізації норм Закону України «Про публічні закупівлі» усіма закладами охорони здоров’я області до 01.07.2016 року підписано договори про надання послуг електронних торгівельних майданчиків в системі ProZorrо, створено тендерні комітети, визначено відповідальних осіб, отримано електронні цифрові підписи, що взаємодіють з системою та проведено навчально-роз’яснювальну роботу щодо особливостей здійснення закупівель за державні кошти з 01.08.2016 року.

За матеріалами Департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації