13.05.2021 — 17:25

На Хмельниччині презентували інтерактивний “Магічний Кобзар”

У сучасному цифровому світі, де ми оточені різноманітними ґаджетами та новітніми технологіями, все актуальнішим стає питання застосування цих плодів наукового прогресу в процесі навчання школярів та студентів. Педагоги шукають нові підходи та ідеї викладання матеріалу, який іноді досить складно донести до аудиторії. Одну з таких новаторських ідей з ініціативи голови ОДА Сергія Гамалія сьогодні презентувала вчителям української мови та літератури Хмельниччини Надія Грачова, керівник освітнього проєкту «Інтерактивна книга», який реалізується за підтримки Українського культурного фонду.

“Сучасний світ швидко змінюється, тому у суспільства є запит на своєчасні і ефективні рішення, особливо в галузі освіти. Мені приємно, що Хмельницька область є однією з перших, де поширюється проєкт «Інтерактивна книга», – зазначив голова облдержадміністрації Сергій Гамалій на презентації. – Проєкт цікавий, і сьогодні, коли більша частина навчання проходить дистанційно через пандемію, дуже потрібний. Адже наша спільна мета – виховати компетентну і патріотичну українську молодь.”

Очільник області висловив щиру вдячність пані Надії, як керівнику та натхненнику цього проєкту, Українському культурному фонду та усім, хто долучився до реалізації ідеї. Він наголосив, що облдержадміністрація підтримує інновації в усіх сферах життя, а тому область тримає курс на інформатизацію та цифровізацію, зокрема успішно реалізує державний проєкт щодо широкосмугового доступу до інтернету найвіддаленіших куточків нашої області.

Як розповіла Надія Грачова, команда проєкту поставила собі за мету зробити цікавим та змістовним вивчення української літератури для сучасних старшокласників. Результатом роботи став інтерактивний “Магічний кобзар”: портативна книжка-гра з механічними і електронними компонентами та онлайн-квест. З одного боку, він в ігровій формі допомагає учням поглибити та систематизувати свої знання, краще підготуватися до ЗНО з української літератури. З іншого боку, інтерактивний “Кобзар” дозволяє вчителю змінити традиційний підхід до викладання літератури, відійти від багаторічних “штампів”, стимулювати зацікавленість учнів у здобутті знань.

“Наш проект складається з трьох основних частин. Це онлайн-квест, офлайн-книга “Магічний Кобзар”, а також аудіовізуальний контент. – розповіла пані Надія, знайомлячи педагогів з “Інтерактивною книгою”. – У нас є три основні герої – Леся Українка, Тарас Шевченко, Іван Франко, кожен із них оберігає свій власний острів, вони всі об’єднані одним сценарієм, і саме через них ми розказуємо усі цікаві і важкі питання ЗНО. Ми розуміємо, що в основному усі діти “сидять” в гаджетах, і вважаємо, що потрібно говорити з ними однією мовою, щоб до них донести щось корисне”.

Виробництво квест-боксів та розробку сценарію виконала Ірина Джигурда-Міронова («Квест-кімнати KADRooM»), розробником онлайн-частини виступила креативна агенція DudkaAgency. Усі запитання та загадки підготувала експерт з питань української мови та літератури  Ольга Ходацька.

Онлайн-квест розміщений на платформі проєкту “Освіторія”, що називається ILearn. Для участі в ньому потрібно зареєструватися та отримати власний кабінет. Квест можна пройти повністю он-лайн за посиланням, або ж з офлайн частиною, тобто з “Магічним Кобзарем”. Після завершення учасник отримає результати, які можна буде за потреби продемонструвати вчителю.

Наразі виготовлено 100 екземплярів офлайн-книги, 5 з них отримала Хмельниччина. Як зауважила Надія Грачова, ще була пілотна серія. Якщо команда проекту отримає схвальні відгуки та побачить зацікавленість від вчителів та учнів, його планують продовжити, зокрема виготовити більше книг, а також масштабувати проєкт на різні шкільні предмети.

Як зазначив Сергій Гамалій, книги, які передала для Хмельниччини пані Надія, уже в найближчий час вирушать до кращих навчальних закладів області, учні яких показали високий рівень знань на конкурсах та олімпіадах.