05.07.2021 — 10:20
Основні функції

Затверджено
Розпорядження голови
обласної державної адміністрації
26.05.2021 № 524/2021-р

ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент розвитку агропромислового комплексу та земельних
відносин Хмельницької обласної державної адміністрації у новій редакції

І. Загальні положення

1. Департамент розвитку агропромислового комплексу та земельних відносин Хмельницької обласної державної адміністрації (далі – Департамент) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, що утворений головою обласної державної адміністрації, входить до її складу і в межах Хмельницької області забезпечує виконання покладених на Департамент завдань.

2. Департамент підпорядкований голові обласної державної адміністрації, а також підзвітний і підконтрольний Міністерству аграрної політики та продовольства України (далі – Мінагрополітики).

3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, а також цим Положенням.

4. Забезпечення реалізації державної політики у сферах агропромислового комплексу, сільського господарства, розвитку харчової та переробної промисловості.

5. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:

1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпоряджень голови обласної державної адміністрації, інших нормативно-правових актів і здійснює контроль за їх реалізацією в межах визначених повноважень;
2) вносить пропозиції щодо питань регулювання земельних відносин відповідно до повноважень;
3) забезпечує підготовку матеріалів щодо продажу земельних ділянок, розпорядження якими належить до повноважень обласної державної адміністрації;
4) забезпечує вжиття організаційно-технічних заходів, пов’язаних із реалізацією повноважень обласної державної адміністрації у сфері проведення земельних торгів, зокрема добору земельних ділянок, які можуть бути сформовані як окремі лоти для продажу прав оренди на них на земельних торгах, визначення виконавця, землевпорядних та землеоціночних робіт, виконавця земельних торгів та підготовки документів для укладення договору оренди земельних ділянок, крім земельних ділянок водного фонду;
5) здійснює організаційні заходи щодо підвищення ефективності діяльності підприємств харчової та переробної промисловості;
6) здійснює в межах компетенції державний контроль за дотримання підприємствами, установами, організаціями у відповідних галузях правил, норм стандартів у межах визначених повноважень;
7) аналізує стан і тенденції аграрного сектору області, бере участь у визначенні його пріоритетів, проведенні структурних змін та формуванні напрямів інвестиційної політики, готує голові обласної державної адміністрації і Мінагрополітики пропозиції, спрямовані на забезпечення сталого розвитку агропромислового комплексу області;
8) вносить Мінагрополітики, обласній раді пропозиції щодо удосконалення механізму державної та місцевої підтримки галузей агропромислового виробництва, розвитку малого підприємництва на селі, у тому числі фермерських і особистих селянських господарств;
9) розробляє і надає голові обласної державної адміністрації пропозиції щодо проєктів програм розвитку агропромислового комплексу області;
10) готує пропозиції щодо укладення (розірвання) контрактів з керівниками підприємств, установ і організацій, що належить до сфери управління Мінагрополітики;
11) вносить пропозиції до проєктів програм приватизації державного майна та бере участь у їх виконанні;
12) сприяє організації виробництва сировини та продуктів дитячого, дієтичного та профілактичного харчування;
13) формує регіональний резерв сільськогосподарських і продовольчих ресурсів та складає їх баланси;
14) надає допомогу суб’єктам господарювання (юридичним і фізичним особам), що здійснюють діяльність в сільському господарстві та харчовій і переробній промисловості з питань додержання правил ведення галузей з дотриманням законодавства та нормативно-правових актів України.
15) вживає заходів щодо запобігання і протидії корупції;
16) розробляє і вносить керівництву облдержадміністрації пропозиції з питань збереження, відтворення та охорони родючості ґрунтів, консервації деградованих і малопродуктивних земель, сприяє у проведенні агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення;
17) сприяє цільовому та ефективному використанню сільгосппідприємствами земель сільськогосподарського призначення, у тому числі меліорованих, бере участь у здійсненні заходів щодо збереження меліоративних систем;
18) сприяє техніко-технологічній модернізації галузей агропромислового виробництва області, розвитку регіонального ринку сільськогосподарських машин і обладнання;
19) сприяє в межах своїх повноважень розвитку виробництва і використання біодизеля, біоетанолу, інших альтернативних видів палива та відновлюваних джерел енергії, запровадження енергозберігаючих технологій у галузях агропромислового виробництва;
20) бере участь у розробленні і здійсненні на регіональному рівні заходів щодо розвитку інфраструктури аграрного ринку, зокрема сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, аграрних бірж, оптових продовольчих і плодоовочевих ринків;
21) бере участь у поширенні досвіду підприємств агропромислового виробництва регіону, проведенні виставково-ярмаркових заходів в області, Україні;
22) сприяє гармонізації системи стандартизації якості і безпеки аграрної сировини і продовольчих товарів до міжнародних норм і вимог;
23) бере участь у розробленні та здійсненні заходів з питань безпечного ведення сільськогосподарського виробництва, у тому числі на землях, забруднених хімічними, радіоактивними та іншими речовинами;
24) сприяє забезпеченню сільськогосподарських товаровиробників засобами захисту рослин, мінеральними добривами, насіннєвим матеріалом, пально-мастильними матеріалами;
25) бере участь у розробленні системи ведення органічного сільського господарства, організовує впровадження екологічно безпечних для людини і довкілля методів та заходів щодо захисту рослин;
26) готує пропозиції щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників різних професій для галузей агропромислового виробництва;
27) організовує проведення внутрішніх навчань та здійснює планування професійного навчання державних службовців Департаменту;
28) здійснює аналітичну та організаційну роботу з кадрового менеджменту у Департаменті;
29) сприяє реалізації державної політики у сфері зайнятості сільського населення;
30) сприяє місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування у здійсненні аграрної та земельної реформ;
31) організовує розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних із діяльністю Департаменту, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінагрополітики;
32) готує пропозиції стосовно укладання з профспілковими організаціями в агропромисловому комплексі галузевих і регіональних угод;
33) реалізує разом з відповідними науково-дослідними, дослідно-конструкторськими, проєктними установами і аграрними вищими навчальними закладами науково-технічну і кадрову політику в галузях агропромислового комплексу;
34) забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики у сфері державної таємниці та інформації, виконання завдань мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності галузей агропромислового виробництва, продовжує в особливий період роботу з виконання завдань цивільного захисту населення і сільських територій;
35) сприяє в межах повноважень дотриманню підприємствами, установами та організаціями агропромислового комплексу області вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
36) у межах повноважень вживає заходи щодо цільового та ефективного використання коштів державного бюджету, спрямованих за бюджетними програмами підтримки заходів в агропромисловому комплексі на відповідний рік, та інформує суб’єктів господарювання області про застосування норм порядків використання коштів;
37) забезпечує виконання механізму надання державної підтримки сільськогосподарським товаровиробникам усіх форм власності та господарювання згідно з чинним законодавством;
38) забезпечує організацію та фінансування виставково-ярмаркової діяльності у сфері агропромислового розвитку;
39) подає пропозиції до нормативно-правових актів щодо регулювання ринку сільськогосподарської продукції та продовольства;
40) здійснює заходи щодо активізації експорту сільськогосподарської продукції, сприяє просуванню сільськогосподарської продукції і сировини на зовнішні ринки;
41) здійснює аналіз статистичних показників діяльності агропромислового комплексу та надає відповідну інформацію обласній державній адміністрації, Мінагрополітики для прийняття рішень і впровадження заходів, що забезпечують підвищення економічної ефективності роботи агропромислового комплексу та продовольчу безпеку держави на відповідному рівні;
42) здійснює аналіз стану та перспектив розвитку харчової і переробної промисловості в області, кон’юнктури аграрного та продовольчого ринку;
43) здійснює заходи із забезпечення продовольчого ринку продуктами харчової і переробної промисловості вітчизняного виробництва;
44) вивчає попит на тваринницьку продукцію та сприяє формуванню інфраструктури ринку з метою збуту виробленої тваринницької продукції, встановленню зовнішньоекономічних зв’язків та залученню інвесторів;
45) готує пропозиції щодо шляхів підвищення ефективності ведення галузей тваринництва, посилення їх конкурентоспроможності на вітчизняному та світовому ринках;
46) вносить пропозиції щодо напрямів державної підтримки вітчизняних сільгосптоваровиробників та сприяє розвитку тваринництва у суб’єктів господарювання усіх форм власності в ринкових умовах;
47) сприяє поліпшенню виробничих умов праці товаровиробників, підвищенню рівня їх кваліфікації та продуктивності праці;
48) сприяє у межах своїх повноважень впровадженню сучасних технологій виробництва, інформаційно-комунікаційних технологій, створенню системи національних інформаційних ресурсів;
49) здійснює заходи щодо реалізації державної політики у сфері селекційно-племінної роботи у тваринництві;
50) забезпечує у межах повноважень проведення сертифікації племінних (генетичних) ресурсів;
51) надає допомогу суб’єктам господарювання в налагодженні племінної справи у тваринництві, упровадженні прогресивних технологій утримання, годівлі сільськогосподарських тварин;
52) координує діяльність та створює сприятливі умови для сільськогосподарських товаровиробників, спрямовані на розв’язання завдань, пов’язаних із виробництвом продукції рослинного походження;
53) розробляє пропозиції щодо проведення єдиної технологічної політики, забезпечення дотримання науково-обґрунтованих сівозмін, охорони та підвищення родючості ґрунтів, впровадження ресурсо- та енергозберігаючих технологій;
54) розробляє регіональні та галузеві програми розвитку рослинництва з урахуванням кон’юнктури аграрного ринку та екологічних вимог;
55) формує поточну та перспективну потребу сільськогосподарських товаровиробників у мінеральних добривах, засобах захисту рослин, насінні, садивному матеріалі та інших матеріально-технічних ресурсах;
56) проводить опрацювання пропозицій щодо залучення інвестицій для технічного переоснащення агропромислового комплексу регіону;
57) здійснює моніторинг стану забезпечення підприємств агропромислового комплексу нафтопродуктами та іншими видами паливно-енергетичних ресурсів, відпрацювання заходів щодо його поліпшення;
58) надає адміністративні послуги;
59) розробляє проєкти розпоряджень голови обласної державної адміністрації, у визначених законом випадках, проєкти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;
60) бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
61) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови обласної державної адміністрації, проектів наказів керівника апарату обласної державної адміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
62) бере участь у підготовці звітів голови обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії обласної ради;
63) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові обласної державної адміністрації;
64) готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
65) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
66) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент;
67) постійно інформує населення про стан здійснення своїх повноважень;
68) контролює у межах компетенції органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;
69) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування.
70) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
71) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
72) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
73) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
74) забезпечує захист персональних даних;
75) здійснює інші передбачені законодавством України повноваження;

6. У межах своєї компетенції:

1) бере участь у:
• розробленні та здійсненні на регіональному рівні заходів щодо розвитку інфраструктури аграрного ринку, зокрема сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, аграрних бірж, оптових продовольчих і плодоовочевих ринків;
• поширенні досвіду підприємств агропромислового виробництва регіону;
• забезпеченні підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників різних професій для галузей агропромислового виробництва;
• комплексному розвитку сільських територій;
• формуванні та реалізації державної аграрної політики на регіональному рівні, організації розроблення та здійснення заходів із забезпечення продовольчої безпеки держави;
• у формуванні та забезпеченні реалізації державної аграрної політики, спрямованої на розвиток агропромислового комплексу та гарантування продовольчої безпеки держави;
• організації продовольчого ринку;
• розробленні прогнозу економічного і соціального розвитку регіону, основних макропоказників розвитку галузей рослинництва, тваринництва та птахівництва;
• розробленні регіональних балансів попиту і пропозиції основних видів сільськогосподарської продукції;
• розробленні та здійсненні заходів з нарощування експортного потенціалу галузей агропромислового виробництва, відновлення традиційних та освоєння нових ринків збуту продукції;
• організації роботи регіональної комісії з присвоєння племінного статусу у тваринництві;
• виконанні програми державної підтримки з метою оновлення машиннотракторного парку, у тому числі за рахунок регіональних програм;
• підвищенні енергоефективності підприємств агропромислового комплексу, впровадженні енергозберігаючих технологій, техніки і обладнання;
• виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.

7. Для забезпечення виконання покладених завдань Департамент має право:
1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів облдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи обласної державної адміністрації у відповідній галузі;
4) користуватися в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до його компетенції.

8. Департамент у встановленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом облдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями, з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.

9. Департамент очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації відповідно до законодавства про державну службу, за погодженням з Мінагрополітики.

Директор Департаменту має заступників, які призначаються на посаду і звільняються з посади згідно із законодавством про державну службу.

10. Директор Департаменту:
1) здійснює керівництво діяльністю Департаменту, несе персональну відповідальність перед головою обласної державної адміністрації за виконання покладених на Департамент завдань, сприяє створенню належних умов праці у Департаменті;
2) представляє інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням керівництва облдержадміністрації;
3) видає в межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання. Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький);
4) подає на затвердження голові облдержадміністрації Положення про Департамент;
5) затверджує положення про структурні підрозділи і посадові інструкції працівників Департаменту;
6) подає на розгляд голови обласної державної адміністрації проєкти кошторису і штатного розпису Департаменту в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;
7) розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису на утримання Департаменту;
8) здійснює добір кадрів;
9) здійснює визначені Законом України “Про державну службу” повноваження керівника державної служби в Департаменті;
10) приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Департаменту, які не є державними службовцями, застосовує до них заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
11) забезпечує своєчасне і якісне виконання доручень голови обласної державної адміністрації;
12) забезпечує дотримання працівниками Департаменту правил внутрішнього трудового і службового розпорядку та виконавської дисципліни;
13) розподіляє обов’язки між заступниками директора Департаменту, керівниками структурних підрозділів, визначає ступінь відповідальності заступників та керівників структурних підрозділів Департаменту;
14) вирішує інші питання діяльності Департаменту в межах і порядку, визначених законодавством та цим Положенням;

12. Накази директора Департаменту, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою обласної державної адміністрації чи в судовому порядку.

13. Для розгляду науково-прикладних рекомендацій і пропозицій щодо розроблення та шляхів реалізації пріоритетних напрямів регіональної аграрної політики, інших питань у Департаменті можуть утворюватися наукові ради, комісії, дорадчі та інші допоміжні органи, члени яких виконують свої функції на громадських засадах.

14. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників Департаменту у межах відповідних бюджетних призначень визначає голова обласної державної адміністрації.

Штатний розпис та кошторис Департаменту затверджує голова обласної державної адміністрації за пропозицією директора Департаменту відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228.

15. Департамент є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, власні бланки.

Департамент у межах своєї компетенції, як юридичну особу, наділено цивільною правоздатністю і дієздатністю та може бути позивачем і відповідачем у суді.

16. Юридична адреса: вул. Свободи 70, м. Хмельницький, 29000, тел. 79-46-33, тел. факс 72-05-96, E-mail:dagro@adm-km.gov.ua.

Керівник апарату
адміністрації                                                                                                                                Оксана ВЖЕШНЕВСЬКА