16.08.2019 — 14:46
Новини розробки Стратегії розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки

16 серпня 2019 року

 

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ПРОЄКТУ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ хмельницЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2021-2027 роки

 

1) Замовник: Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації

2) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування (далі – ДДП)

Вид ДДП – Стратегія розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки.

Основна ціль Стратегії – створення умов для зростання і збільшення інвестицій у економіку регіону, підвищення рівня та якості життя населення з максимальною екологічною безпекою та збереженням культурної спадщини.

Стратегічне бачення – Хмельниччина це економічно та культурно розвинений регіон західного Поділля, де поєднуються національні традиції з європейськими стандартами.

Регіон високотехнологічного аграрного виробництва та інноваційної  промисловості, туристично привабливий, комфортний та безпечний для проживання край, цікавий для гостей та інвесторів.

Зв’язок з іншими документами державного планування:

Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2027 року;

Положення Національної доповіді «Цілі Сталого Розвитку: Україна»;

діючі короткострокові та середньострокові галузеві регіональні програми.

3) Те, якою мірою ДДП визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Методологія розроблення та реалізації Стратегії розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки передбачає розроблення Плану заходів з її реалізації.

Для кожного з визначених напрямів розвитку розробляються стратегічні цілі, на основі яких визначаються оперативні цілі. За кожною оперативною ціллю розробляється низка проектів, серед яких можуть бути проекти, які, відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проектів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

4) Ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

В ході здійснення стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО) мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Стратегії. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких складових довкілля:

атмосферне повітря;

водні ресурси;

відходи;

земельні ресурси;

біорізноманіття та рекреаційні зони;

наслідки для здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом:

на території Хмельницької області розташовано 347 територій та об’єктів природно-заповідного фонду загальною площею 328,5 тис. га, з них 24 – загальнодержавного значення та 324 – місцевого значення. В області функціонують Національні природні парки «Подільські Товтри» та «Мале Полісся».

Під час здійснення СЕО необхідно оцінити ймовірні наслідки для цих територій.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

транскордонні наслідки відсутні в рамках зазначеної стратегічної оцінки.

5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо ДДП не буде затверджено:

Базуючись на демографічних тенденціях, аналізі соціально-економічної ситуації в області, а також прогнозах макроекономічних впливів можна припустити наступні сценарії розвитку:

  • інерційний, або трендовий: усе в зовнішньому оточенні «йде, як сьогодні», зовнішні можливості та загрози, що виникають, компенсується;
  • песимістичний: більшість зовнішніх загроз і багато внутрішніх проблем «спрацюють» і ці ризики настануть з високою ймовірністю, значно погіршать існуючу ситуацію незважаючи на зусилля з провадження Стратегії;
  • оптимістичний: демонструє позитивну динаміку, яка буде можлива за умови успішної реалізації Стратегії, докладання зусиль «з середини системи» або через вдалий збіг обставин і підтримку сильних сторін регіону зовнішніми можливостями.

6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки:

Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі аналітичні методи:

  • порівняльний аналіз обласних показників із середніми показниками по Україні та показниками регіонів-сусідів та регіонів, що належать до однієї типології;
  • аналіз тенденцій;
  • SWOT-аналіз.

Також будуть використані такі методи участі громадськості, як інформування, консультування, опитування, коментування, обговорення, участь у засіданнях робочої групи з СЕО.

Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту ДДП; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація.

7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального й економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» (розділ ІІІ).

8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО:

СЕО буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура та зміст Звіту про стратегічну екологічну оцінку Стратегії:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки подаються до Департаменту економіки, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації. 28005, м. Хмельницький, вул. Майдан Незалежності, Будинок рад; e-mail: [email protected].

Відповідальна особа: заступник директора Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької облдержадміністрації – Флентін Сергій Володимирович, (0382) 76-50-97.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів. 

 

 

 

02 липня 2019 року

 

Під головуванням тимчасово виконуючого обов’язки голови обласної державної адміністрації Володимира Кальніченка, голови обласної ради Михайла Загородного та за участю експерта зі стратегічного планування Програми «U-LEAD з Європою» Петра Мавка відбулося засідання робочої групи з розробки Стратегії розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки.

Участь у засіданні взяли члени робочої групи з розробки проекту Стратегії розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки та плану заходів з її реалізації у 2021-2024 роках.

Під час засідання директор Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури обласної державної адміністрації Олена Бохонська представила результати соціально-економічного аналізу Хмельницької області за 2012-2018 роки.

Заступник директора Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури облдержадміністрації Сергій Флентін ознайомив присутніх зі сценаріями розвитку Хмельницької області – інерційним, оптимістичним та реалістичним.

Експертом з питань стратегічного планування Петро Мавко спільно з членами робочої групи відпрацьовано стратегічне бачення області, а також визначено слабкі сторони, можливості та загрози для Хмельницької області.

Наступним етапом розробки проекту Стратегії є розробка SWOT-матриці та структури цілей.

 

9 квітня 2019 року

 

Відбулося перше засідання керівного комітету з розробки проектів Стратегії розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки під керівництвом першого заступника голови облдержадміністрації Володимира Кальніченка та голови обласної ради Михайла Загородного. Його учасники ознайомилися з методологією стратегічного планування, зокрема на засадах смарт-спеціалізації, обговорили та затвердили основні етапи підготовки та склад робочої групи з розробки проектів Стратегії розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки та Плану заходів її реалізації.

Наступним першочерговим етапом стратегічного планування є соціально-економічний аналіз Хмельницької області за 2012-2018 роки, який доручено провести Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури спільно з структурними підрозділами облдержадміністрації та Головним управлінням статистики у області.