17.11.2017 — 10:40

ЗВІТ за результатами проведення оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами і дорученнями  Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядчими документами голови обласної державної адміністрації у Департаменті економічного розвитку, промисловості та інфраструктури облдержадміністрації

На виконання вимог розпорядження голови облдержадміністрації від 03.11.2017 №1086/2017-р «Про проведення оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами і дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядчими документами голови облдержадміністрації», проаналізовано роботу Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури облдержадміністрації щодо виконання завдань, визначених актами Президента України, рішеннями Уряду, розпорядчими документами голови обласної державної адміністрації.

У своїй діяльності Департамент керується Регламентом обласної державної адміністрації (розпорядження від 26.12.2016 №636/2016-р), інструкцією з діловодства (розпорядження від 01.03.2017 №155/2017-р) та Положенням про Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури обласної державної адміністрації (розпорядження від 30.07.2015 №346/2015-р).

Встановлено, що Департаментом проводиться робота із забезпечення реалізації вимог, визначених актами і дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів влади, розпорядженнями і дорученнями голови обласної державної адміністрації.

Робота Департаменту спрямовується на забезпечення реалізації державної політики економічного і соціального розвитку, цінової, інвестиційної, регіональної та зовнішньоекономічної політики і розвитку міжнародного регіонального співробіт­ництва, державної політики у сфері торгівлі, з питань розвитку підприємництва, транспорту та інфраструктури.

Діяльність Департаменту здійснюється за квартальними та місячними планами, затвердженими заступником голови обласної державної адміністрації.

Плани роботи Департаменту складаються на основі планів його управлінь та відділів, до яких включено питання для розгляду на засіданні колегії облдержадміністрації та сесії обласної ради, питання для вивчення з наступним інформуванням по них в оперативному порядку заступників голови облдержадміністрації, також зазначено здійснення контролю за нормативно-правовими актами органів влади та розпорядженнями голови облдерж­адміністрації, надання методичної та практичної допомоги.

Також до плану роботи облдержадміністрації Департаментом вносяться такі заходи, як засідання координаційної ради з питань розвитку підприємництва при облдержадміністрації, засідання ради вітчизняних та іноземних інвесторів, регіональної ради підприємців в області тощо.

На належному рівні здійснюється інформування про виконання заходів, передбачених планами роботи облдержадміністрації. Інформації надходять у визначений термін та у повному обсязі.

Протягом 9 місяців цього року у Департаменті, як у головного виконавця, знаходилося 1179 документів. Переважну їх більшість виконано належним чином та у визначені терміни.

Разом з тим, не забезпечено вчасне виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 №909-р «Про затвердження плану дій із впровадження ініціативи «Партнерство «Відкритий уряд» у 2016-2018 роках» (вх. ОДА від 06.12.2016 №57/7925-11-06/2016). Термін контролю – 10.07.2017, виконано – 11.07.2017.

Протягом цього року працівниками Департаменту підготовлено чотири питання на розгляд колегії облдержадміністрації. За наслідками розгляду прийнято відповідні розпорядження голови адміністрації.

Під час вибіркового аналізу виконання розпорядчих документів голови адміністрації з’ясовано, що інформації, в цілому, готуються вчасно та на належному рівні. Разом з тим, виявлено розпорядження голови адміністрації від 22.02.2017 №122/2017-р «Про заходи щодо наповнення місцевих бюджетів, дотримання жорсткого режиму економії бюджетних коштів у 2017 році», яке залишилось поза увагою працівників Департаменту.

Не забезпечено якісного контролю за виконанням розпоряджень голови адміністрація, розробниками яких був Департамент, а саме, про підсумки соціально-економічного розвитку області за 2015 рік та за перше півріччя 2016 року, зареєстрованих 24.02.2016 №86/2016-р та 28.07.2016 №313/2016-р.

Додаткову увагу необхідно звернути на необхідність дотримання встановленого порядку представлення до відзначення Почесною Грамотою та Подякою облдержадмі­ністрації, затвердженого розпорядженням голови адміністрації від 22.11.2013 №381/2013-р «Про відзнаки Хмельницької обласної державної адміні­страції».

Пропозиції Департаменту про нагородження Почесною Грамотою облдержадміністрації з нагоди Дня автомобіліста, Дня залізничника та інших професійних свят вносилися практично напередодні святкових дат, тоді як згідно з вимогами Положення про відзнаки подання має надійти не пізніше, як за місяць до дати нагородження.

Повноваження щодо організації роботи з документами покладено на відділ фінансово-організаційного забезпечення. На відділ також покладено повноваження щодо організації роботи зі зверненнями громадян, контролю за виконанням документів, роботи із документами, що становлять службову інформацію. Посадовими інструкціями працівників відділу передбачено функціональні обов’язки щодо реалізації цих повноважень. Визначено працівника, відповідального за ведення архіву, розроблено відповідні до­кументи з цього питання.

Реєстрація вхідних та вихідних документів здійснюється автомати­зовано. На контрольні документи оформляється реєстраційно-контрольна картка. За допомогою автоматизованої системи реєстрації цієї групи до­кументів здійснюється їх пошук за окремими реквізитами, а також контроль за виконанням.

У 2016 році надійшло 2410 вхідних та зареєстровано 3101 вихідний документів. У цьому році ці показники становлять, відповідно, 2072 та 2674.

Проаналізовано накази керівника Департаменту. У цьому році зареєстро­вано 62 накази з основних питань діяльності, 52 – з кадрових питань, 87 – по відпустках та 38 – по відрядженнях.

Необхідно відмітити, що бланки наказів не пронумеровані та не обліковуються. Додатки до окре­мих наказів не підписані, їх оформлення не відповідає вимогам Інструкції з діловодства. Зафіксовано випадки реєстрації наказів не за змістом управ­лінської діяльності. Так, окремі накази з кадрових питань зареєстровано як накази з основних питань діяльності.

Окремі вхідні документи долучаються до наказів директора Департа­менту, що також не відповідає вимогам Інструкції з діловодства та регламенту облдержадміністрації.

Зустрічаються випадки реєстрації вихідних документів з порушенням вимог Інструкції з діловодства.

Під час аналізу діяльності Департаменту у сфері проходження державної служби встановлено наступне.

Структура Департаменту відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2005 №179 «Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, її територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій».

В Департаменті згідно затвердженого штатного розпису 42 штатні одиниці, з яких 38 – державних службовців і 4 – обслуговуючий персонал, утворено 3 управління, зокрема управління економічного розвитку, управління промисловості та інфраструктури та управління з питань розвитку підприємництва та споживчого ринку. Розроблено та затверджено положення про ці  управління та відділи у них.

На всі посади державних службовців розроблено посадові інструкції з якими працівники Департаменту ознайомлені. Разом з цим, Посадові інструкції працівників потребують поновлення, так як вони містять посилання на нормативні документи, які втратили чинність.

На загальних зборах трудового колективу затверджено правила внутрішнього службового розпорядку для працівників.

Проте, не розроблено та не затверджено Положення про службу управління персоналом.

На момент перевірки фактично працює 31 державний службовець, 3 державних службовця знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до досягненню нею трирічного віку.

Станом на 01.11.2017 року в Департаменті 3 вакантні посади.

Спеціальні вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорії «Б» і «В» визначено лише для директора Департаменту, його заступників і для посад на які проводилися конкурси. З 01 січня по теперішній час проведено 2  конкурси на категорію «Б» і 3 конкурси на категорію «В».

На виконання вимог Закону України «Про очищення влади» всі державні службовці знаходяться в стадії перевірки, передбаченої вищезазначеним законом.

Відповідно до наказу Нацдержслужби від 05 серпня 2016 року №156 на державних службовців заведено особові картки.

Відповідно до постанови  Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року №306 усім державним службовцям з 01.05.2016 року присвоєно відповідні ранги (наказ від 19.07.2016 № 26-нк).

Ведення трудових книжок здійснюється у відповідності до вимог Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників.

Наказом директора Департаменту (від 13.01.2017 року №2-н) створено дисциплінарну комісію у кількості 6 осіб (по 3 представника від керівника державної служби і первинної профспілкової організації). Протягом 2017 року засідання дисциплінарної комісії не проводились у зв’язку з відсутністю потреби.

Робота із зверненнями громадян ведеться відповідно до щоквартальних планів роботи Департаменту та узгоджених із ними планів роботи відділу фінансово-організаційного забезпечення.

Діловодство та контроль за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства, що відповідає Інструкції з діловодства за зверненнями громадян (далі – Інструкція), затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 №348.

Відповідно до вимог п.2 Інструкції реєстрація та облік письмових звернень громадян і звернень, отриманих на особистих прийомах, ведеться в окремих журналах. Разом з тим, необхідно упорядкувати окремі графи в журналах усних і письмових звернень, забезпечивши їх заповнення відповідно до Інструкції і Класифікатора звернень громадян.

Документи розміщуються у справах за встановленою формою у хронологічному порядку та зберігаються у працівника, відповідального за звернення.

На виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 наказом директора від 30.10.2017 року № 62-н  затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом Департаменту.

Так, директор Департаменту Гриневич Ю.В. здійснює прийом щопонеділка (14-16.00 год.) і щочетверга (9-12.00 год.), його заступники: Дідух І.М. – щовівторка (9-12.00 год.) і щоп’ятниці (14-16.00 год.); Грабовський А.В. – щовівторка (9-12.00 год.) і щоп’ятниці (14-16.00 год.).

Загалом, за поточний рік на особистих прийомах керівництвом Департаменту прийнято 37 осіб, що вдвічі більше, ніж за відповідний  період минулого року.

За звітний період зареєстровано 181 письмове звернення, що на 36 звернень менше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

За тематикою найчастіше у зверненнях порушувалися питання пільгових перевезень  пасажирів, відновлення автобусних маршрутів, надання транспортних послуг, зміни розкладу руху на окремих маршрутах області, розрахунків за послуги газо- та електропостачання, забезпечення скрапленим газом тощо.

Усі звернення розглянуто своєчасно, без порушення термінів. У відповідях заявникам забезпечено виконання вимог статтей 15 та 19 Закону України «Про звернення громадян» у частині роз’яснення порядку оскарження відповіді у разі прийняття рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві.

Стан організації і забезпечення роботи із зверненнями громадян постійно розглядається на апаратних нарадах у директора Департаменту, де узагальнюються пропозиції і розробляються рекомендації, спрямовані на усунення причин виникнення обґрунтованих скарг і зауважень громадян.

Водночас, у Департаменті мали місце порушення термінів надсилання звернень на розгляд за належністю. Так, звернення від 06.01.2017 № Я/4-04.02, отримане від обласного контактного центру надіслано Старокостянтинівській райдержадміністрації із затримкою 7 днів, звернення від 06.02.2017 № с/36-04.02/17, яке надійшло від облдержадміністрації надіслано Державній  службі України з безпеки на транспорті з затримкою 3 дні.

У ході вивчення діяльності Департаменту з питань забезпечення доступу до публічної інформації з’ясовано наступне.

Наказом директора Департаменту від 29.06.2017 року №32/1-нк визначено відповідальну особу з питань ведення реєстру публічної інформації та діловодства за запитами на інформацію. Проте, в посадовій інструкції відсутні положення про те, що згаданий спеціаліст веде діловодство та здійснює контроль за процесом надання інформацій у відповідь на запити, передані на виконання з облдержадміністрації.

У Департаменті ведеться реєстр публічної інформації, що оперативно передається для оприлюднення на офіційний веб-сайт облдержадміністрації.

Облік запитів здійснюється окремо від інших документів.

Усі запити із резолюціями керівників адміністрації та Департаменту, а також відповідями на них підшито та зберігаються в окремій справі.

Протягом 2017 року до Департаменту направлено для розгляду 49 запитів на інформацію. Відповіді надано вчасно. Заведено справи по кожному запиту на інформацію. Наявна окрема папка з нормативно-правовими актами, які регулюють питання доступу до публічної інформації. Протягом 2017 року до облдержадміністрації та Департаменту скарги з питань доступу до публічної інформації не надходили.

Загалом, аналіз стану фактичного виконання вимог контрольних документів органів влади вищого рівня та обласної державної адміністрації свідчить про достатній рівень виконавської дисципліни, спостерігаються зрушення в удосконаленні форм і методів контролю за ходом реалізації документів. Проте, залишаються можливості для покращення діяльності в частині ведення діловодства та належного виконання вимог нормативних документів органів влади вищого рівня та розпоряджень голови облдержадміністрації.

За результатами проведеної оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами і дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядчими документами голови обласної державної адміністрації організація зазначеної роботи у Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури облдержадміністрації визначається як недостатньо ефективна.

Заступник голови – керівник апарату обласної державної адміністрації, керівник робочої групи

 

 

 

____________

 

 

Бирка Ю.І.

Начальник відділу контролю апарату обласної державної адміністрації, заступник керівника робочої групи

 

 

 

____________

 

 

Матковський Г.В.

Начальник загального відділу апарату обласної державної адміністрації

 

 

____________

 

Гудловська Л.С.

Начальник відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації

 

 

 

____________

 

 

Лопатовська Н.В.

Завідувач сектору забезпечення доступу до публічної інформації апарату обласної державної адмі­ністрації

 

 

 

____________

 

 

Вінер М.В.

Заступник начальника організаційного відділу апарату облдержадміністрації

 

 

____________

 

Бадя А.І.

Головний спеціаліст відділу з питань персоналу та нагород апарату обласної державної адміністрації

 

 

 

____________

 

 

Нігловська А.А.

Головний спеціаліст відділу контролю апарату обласної державної адміністрації

 

 

____________

Самчук Я.І.