21.10.2021 — 11:03

Відбулося чергове засідання архітектурно-містобудівної ради

20 жовтня відбулося чергове засідання архітектурно-містобудівної ради при відділі містобудування та архітектури облдержадміністрації під головуванням головного архітектора області Дунаєвської І.М.

На порядок денний засідання винесено на розгляд проєктно-кошторисної документації: «Реконструкція аеродромного комплексу КП «Аеропорт Хмельницький» з подовженням штучної злітно-посадкової смуги на 500 м».

Директор КП «Аеропорт Хмельницький» Валерій Сорока доповів, що «Аеропорт Хмельницький» було засновано на підставі рішення четвертої сесії Хмельницької обласної ради від 19.12.2002 № 21. Підприємство є об’єктом спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Хмельницької області. Управління Підприємством здійснює Хмельницька обласна рада в особі КП «Аеропорт Хмельницький».

Враховуючи географічні та технічні дані, перспективою розвитку «Аеропорту «Хмельницький» є створення вантажного транспортного вузла з використання усіх видів транспорту. Розташування комплексів та споруд на території підприємства дає можливість модернізації аеропорту, будівництва додаткових платформ для розміщення повітряних суден, створення сучасних терміналів з обробки вантажів. Головними конкурентними перевагами аеропорту є збережена інфраструктура та можливість використовувати його в нових інвестиційних проєктах з мінімальними інвестиційними вкладеннями.

Проєктно-кошторисна документація «Реконструкція аеродромного комплексу КП «Аеропорт Хмельницький» з подовженням штучної злітно-посадкової смуги на 500 м» розроблена ТОВ «Інститут «Укрдорпроект» (м. Київ) – спеціалізований інститут з проєктування доріг, мостів і аеропортових комплексів з досвідом участі в міжнародних проектах. Даним проєктом передбачено реконструкцію штучної злітно-посадкової смуги довжиною 2200 м, реконструкція існуючого перону для експлуатації повітряних суден кодової літери «С» по базі власних двигунів, будівництво двох з’єднувальних руліжних доріжок; реконструкція системи водовідведення аеродрому; будівництво периметрової огорожі з охоронною сигналізацією; світлосигнальне обладнання з обох напрямків по І категорії ІСАО; будівництво будівлі аварійно-рятувальної станції; розроблено проєктні рішення щодо подовження штучної злітно-посадкової смуги на 500 м; оцінена перспектива розвитку аеродрому. Вартість проєктно-кошторисної документації склала 9 мільйонів 930 тисяч грн.

Ірина Дунаєвська звернула увагу на те, що даний проєкт розроблений у відповідності до Схеми планування території Хмельницької області, що затверджена рішенням сесії Хмельницької обласної ради від 22 грудня 2015 року № 9-2/2015 та відповідно до Схеми планування території Хмельницького району, що затверджена рішення сесії Хмельницької районної ради від 01.03.2018 № 29-24/2018. Аеропорт розташований на відстані 7 км на південний захід від м. Хмельницький за межами населених пунктів. Аеропорт має значний потенціал розвитку по напрямках: пасажирські, внутрішні, вантажні авіаперевезення і потребує підтримки у його подальшому розвитку.

Ігор Баланюк, начальник управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управління Держпродспоживслужби України у Хмельницькій області, звернув увагу на дотримання умов Повітряного кодексу України. Траси польотів повітряних суден не повинні перетинати сельбищної території міських і сільських поселень. Відстань від межі льотного поля аеродрому (вертодрому), радіо- та метеолокаційних станцій, станцій випробовування двигунів літаків та інших об’єктів аеродрому, трас прольоту літаків (вертольотів) до межі існуючої або перспективної забудови та зон масового відпочинку повинна забезпечувати на цих територіях гігієнічні нормативи шуму. Діяльність аеропорту здійснює вплив на прилеглі до нього території в головному через авіаційний шум, а також електромагнітне випромінювання, викиди працюючих двигунів літаків та автотранспорту, запилення. Тому потребує обмеження будь-якого будівництва у зоні впливу.

В ході обговорення було прийняте рішення щодо:

– схвалення розробленої проєктно-кошторисної документації, що створить умови та можливості для залучення державних фінансових ресурсів на реконструкцію «Аеропорту Хмельницький» та включення до Державної програми фінансування;
– обмеження щодо будь-якого будівництва на приаеродромній території у зоні впливу ;

– вирішення земельних питань: повернення у комунальну власність розданих до 8 гектарів земель аеропорту, що дозволить КП «Аеропорт Хмельницький» функціонувати як цілісний майновий комплекс;

– проведення відкритого обласного архітектурного конкурсу на тему: «Реконструкція Аеровокзалу – основної споруди пасажирського комплексу «Аеропорту Хмельницький».