16.02.2024 — 15:54

Заступник Міністра освіти і науки України з питань цифровізації і професійної освіти Дмитро Завгородній завітав на Хмельниччину

Сьогодні заступник Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і професійної освіти Дмитро Завгородній в рамках робочого візиту на Хмельнччину відвідав заклади професійної (професійно-технічної) освіти. Супроводжував його заступник начальника ОВА Володимир Юр’єв.

Як зазначив Дмитро Завгородній, метою візиту є ознайомлення з матеріально-технічною базою тих закладів освіти, які подали заявку на створення навчально-практичних центрів за галузевим спрямуванням та Центрів професійної досконалості.

Урядовець також нагадав, що Кабінет Міністрів України спільно з Європейським інвестиційним банком реалізовують проект «Програми підтримки професійно-технічної освіти в Україні». У межах цієї програми протягом наступних декількох років будуть створені центри професійної досконалості. Створення таких центрів — важливий етап у трансформації профтехів, які мають стати сучасними та інноваційними закладами. Кожен центр буде оснащений новітніми технологіями, інклюзивними приміщеннями та матиме підвищені вимоги до педагогів і майстрів. У цих закладах учні не просто опановуватимуть нову професію, але й набуватимуть навичок підприємництва, побудови кар’єри, матимуть обов’язковий профорієнтаційний супровід.

Заступник начальника ОВА Володимир Юр’єв подякував Дмитру Завгородньому за візит, а також за виявлену зацікавленість Міністерства освіти та науки України до здійснення подібних важливих проектів у надскладний для країни час. “Наше спільне завдання забезпечувати юним здобувачам освіти найкращі умови, адже нинішнє покоління буде нести пам’ять про те, в яких умовах їм доводиться навчатися заради майбутньої розбудови держави. Створення Центрів професійної досконалості на Хмельниччині стане потужним внеском для освітнього сектору регіону, а також підвищить престиж здобування профтехосвіти,” – додав він.

З Хмельниччини, в свою чергу, заявки на участь у проекті подали 5 закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Відтак, опісля завершення усіх формальних процедур та ознайомлення з матеріально-технічною базою конкурсних освітніх закладів, відбудеться засідання експертної комісії, яка визначить переможців, на базі яких здійснюватиметься реалізація проекту.

Така ініціатива стала можливою завдяки державній субвенції. Вона спрямовується на придбання основних засобів довгострокового користування (сільськогосподарської, іншої техніки), матеріалів, обладнання та устаткування закладами освіти, на базі яких будуть створені навчально-практичні центри сучасної професійної освіти, а також на капітальний ремонт (реконструкцію) майстерень, лабораторій, кабінетів (будівель та споруд, інших приміщень), які безпосередньо стосуються функціонування навчально-практичних центрів, або в яких зберігається закуплене обладнання та основні засоби.

Створення центрів відбувається як за кошти державного бюджету, так і за кошти місцевих бюджетів, за спецкошти закладів профосвіти, але в більшій мірі за підтримки міжнародних донорів та бізнес-компаній.