19.02.2019 — 16:41

О. Самолюк: Організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності органів влади

На цьому наголосила керівник апарату обласної державної адміністрації Оксана Самолюк, звітуючи про підсумки роботи місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області з розгляду звернень громадян у 2018 році та завдання щодо підвищення її ефективності у 2019 році.

“Організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності органів влади. Оцінка ефективності роботи місцевої влади, довіра людей до неї, значною мірою, залежить від чітко налагодженої системи розгляду звернень та спроможності влади оперативно реагувати на гострі суспільні проблеми, – зазначила Оксана Миколаївна.

Так, упродовж 2018 року до обласної державної адміністрації надійшло 7873 звернення, що на 12 % більше у порівнянні з попереднім періодом. Збільшилася на 40 % і кількість звернень до керівництва обласної державної адміністрації під час особистих та виїзних особистих прийомів громадян, хоча безпосередньо на місцях їх кількість зменшилася.

Минулоріч на прийомах керівництва облдержадміністрації побувало майже дві тисячі осіб, зареєстровано 984 звернення, 510 з яких розглянуто головою облдержадміністрації Вадимом Лозовим.

Майже вдвічі по області зменшилася кількість повторних звернень, водночас, на 40 % вона зросла до структурних підрозділів облдержадміністрації, у тому числі, вдвічі у Департаментах охорони здоров’я та освіти і науки, на 70 відсотків – управлінні житлово-комунального господарства. Посадовець зазначила, що наявність повторних звернень не завжди свідчить про невирішеність питання, а часто заявники надсилають одне й теж звернення до різних владних інстанцій.

Разом з тим, наголосила доповідач, керівникам вказаних структурних підрозділів необхідно ще раз детально проаналізувати усі повторні звернення, з’ясувати причини, що їх породжують, і у подальшому забезпечити більш кваліфікований та об’єктивний їх розгляд.

Також у минулому році майже на 8 відсотків зросла кількість колективних звернень, що становить 2 відсотка від загальної їх кількості, а в середньому по Україні цей показник становив 2,6 відсотка. У колективних зверненнях жителі області порушували питання щодо виділення коштів на будівництво або завершення об’єктів соціального призначення, ремонт доріг, транспортного сполучення, повернення коштів за здану сільгосппродукцію, екологічної ситуації в окремих населених пунктах області тощо.

Крім того, у 2018 році обласною державною адміністрацією отримано значну частину звернень – 60 % від найменш захищених категорій громадян. Так, у минулому році малозабезпеченим і важко хворим жителям області для проведення складних операцій та лікування, особам, переміщеним із тимчасово окупованої території України, з обласного бюджету виплачено  майже 16 мільйонів гривень, що на третину більше ніж позаторік.

У цілому ж, за результативністю розгляду звернень Хмельниччина  посіла четверте місце серед регіонів України. Кількість позитивно вирішених звернень становила понад 77 %.

Одним із показників ефективної роботи залишається кількість звернень громадян до центральних органів влади.

У 2018 році до Президента України всього надійшло 62 тисячі звернень, а з Хмельницької області – близько 400 звернень. За їх кількістю область посіла 21 місце серед 28 регіонів України. Якщо у середньому по Україні на 100 тисяч населення припадало 84 звернення до Президента України, то з області надійшло на 40 відсотків менше середнього показника по Україні (58 звернень).

За результатами аналізу та узагальнення звернень визначено актуальні проблеми, що найбільше хвилюють громадян області. Відтак у минулому році, як і раніше, найчастіше порушувалися такі питання:

соціального захисту – 670 звернень на 10 тисяч населення;

аграрної політики і земельних відносин – 353 звернення на 10 тисяч населення;

комунального господарства, благоустрою населених пунктів – 100 звернень на 10 тисяч.

 

“Порушені жителями області нагальні питання перед місцевими органами влади ми сприймаємо як пріоритетні завдання і на поточний рік. Їх розв’язання потребує подальшої посиленої уваги з боку як обласної державної адміністрації, так і усіх владних структур на місцях. Адже за кожною заявою – окремі обставини, чиясь доля. Розглядати справи конкретно, допомагати максимально, проявляти тактовність і  людяність – це основні вимоги перед керівниками усіх рівнів”, – підсумувала керівник апарату адміністрації.