26.07.2019 — 12:39

Подільський бізнес на 20 відсотків збільшив закупівлю закордонних товарів

За даними Хмельницької митниці ДФС, загальна вартість імпортованих на територію області протягом першого півріччя 2019 року товарів склала 9 мільярдів 276 мільйонів гривень. У цей же період минулого року хмельницькі підприємства імпортували різного краму на суму 7 мільярдів 757 мільйонів гривень.

Найбільше товарів було придбано у Польщі та Німеччині. Так, загальний обсяг польського імпорту на Хмельниччину у грошовому виразі наразі перевищив 2 мільярди гривень, що складає 18 відсотків від загалу. Німецькі поставки сягнули 1,88 мільярда гривень, або 16 відсотків усіх митних оформлень. Примітно, що закупівлі з цих країн протягом року зросли більш ніж удвічі.
Таким чином Польща чим далі більше закріплює за собою місце найважливішого торгівельного партнера області як при експорті, так і в імпорті, посунувши з чільного місця Росію. Останнім часом у Польщі подоляни закупили вугілля, частини комплектного технологічного обладнання силосного комплексу з осушування, очищення та зберігання зернових культур, запасні деталі до автомобілів (гальма та їх частини, фільтри тощо), обладнання призначене для наповнення, сортування, закручування та маркування пляшок, напівпричепи та інше.

З Німеччини були ввезені машини, використовувані в текстильній промисловості для перероблення поліпропіленових волокон у пряжу, частини комплектного технологічного обладнання комплексу з осушування, очищення та зберігання зернових культур, килимоткацький верстат, запасні деталі до автомобілів, сідельний тягач, насіння кукурудзи тощо.
Також до списку топ-партнерів подільського бізнесу у питаннях імпорту увійшли Італія, Бельгія, Росія, Австрія, Швейцарія, Чехія, Китай, Нідерланди та Туреччина. Обсяги закупівель з цих країн коливаються у межах від 378 до 878 мільйонів гривень, що складає від 3 до 8 відсотків у загальній структурі імпорту.

Важливо також відмітити, що попри те, що наразі імпорт істотно переважає над експортом, подільські імпортери здебільшого закуповують засоби виробництва, а не товари споживання. Отже, бізнес тут більше зацікавлений у розвитку власного виробництва, ніж у торгівлі готовою продукцією із-за кордону.

Джерело